امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار بگیرد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار گلستان گفت: امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و زمانی که کارگر امنیت شغلی نداشته باشد این موضوع روی کار آن که اثر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از گلستان،روح الله تجری در دیدار با استاندارگلستان اظهارکرد: امروزه بسیاری از کارگران امنیت شغلی ندارند و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.قراردادهای موقت کار در انگیزه کار،‌ بهره‌وری کارگاه و کیفیت کالای تولیدی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم باید به امنیت شغلی مسکن، معیشت جامعه کارگری توجه کند و با توجه به تورم افسار گسیخته در جامعه، شرایط اقتصادی و زندگی برای کارگران بسیار سخت شده است.

وی بیان کرد: اکثر کارگران دراستان مستاجر هستند و دولت باید اقدامات عاجل در خصوص ساخت مسکن کارگران انجام دهد.کارخانه های که در استان شرکت مسکن دارند باید زمین رایگان دراختیار کارگران بگذارند.

وی افزود: درحال حاضر یکی از کارخانه های در شهرستان گنبدکاووس زمین برای احداث مسکن کارگران داده است که این کار بسیار خوبی است.

وی گفت: سهم ۴ درصدی که کارفرما برای مشاغل سخت پرداخت کند کارفرمایان به بهانه‌های مختلفی آن را پرداخت نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: کارفرما ها بیشتر در شرکت های خصوصی سهم ۴ درصدی را پرداخت نمی کنند وضروری است تا ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت توسط کارفرمایان پرداخت شود.

وی گفت:  مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران فرمودند که امنیت شغلی وظیفه اصلی مسولین هست.در جامعه امروز کارگران با خانواده حدودا نیم بیشتری از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: به گفته مقام معظم رهبری
هرچه حال کارگر خوب باشد حال جامعه خوب است.کارخانهایی که شرکت تعاونی مسکن دارند دولت محترم به این کارگران که عضو شرکت تعاونی هستند زمین رایگان بدهند.