استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در جهت افزایش پوشش بیمه اجتماعی روستایی/ تشکیل ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
تشکیل ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و همچنین تشکیل ستاد راهبردی استانی صندوق از مهمترین تصمیمات اخذ شده در نشست مدیرعامل بیمه اجتماعی روستایی با معاون توسعه روستا و مناطق محروم بود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، در دیدار مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با معاونت توسعه روستاها و مناطق محروم ریاست جمهوری، بر بهره گیری حداکثری ظرفیت‌های وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه روستا و مناطق عشایری جهت افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی تاکید شد.

در این دیدار که در محل معاونت توسعه روستاها و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد، بیت اله برقراری (مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر) به اجرای تفاهمنامه منعقده فی‌مابین این معاونت و صندوق بیمه اجتماعی تأکید و بیان کرد: سفرهای استانی تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقده با استانداری‌ها و حضور در جلسات ستاد‌های راهبردی استانی در همین راستا هماهنگ و برگزار شده است.

همچنین مدیرعامل صندوق در این نشست که به تبیین نقش و جایگاه و اهمیت صندوق در توسعه روستاها و تأثیر بیمه اجتماعی فراگیر روستاییان در بهبود رشد و ارتقاء شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد.

سید امیرحسین مدنی (معاون توسعه روستاها و مناطق محروم ریاست جمهوری) صندوق را به واسطه رسالت و شرح وظایف محول نقش حاکمیتی که به عهده آن گذاشته شده است، نقش بسیار مهم و پررنگی در توسعه روستاها و گسترش عدالت در کشور دانست.

نماینده دولت در ستاد احیای واحدهای اقتصادی افزود: با توجه به این جایگاه خطیر با تمام توان و با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار پوشش فراگیر و همگانی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را در دستور کار قرار خواهد داد.

تشکیل ستاد راهبردی ملی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر و همچنین تشکیل ستادهای راهبردی استانی و شهرستانی صندوق در سراسر کشور از مهمترین تصمیمات متخذه در این نشست بود.