گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه و کارگاه‌ها برداشته شده است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رییس‌جمهور سمنان را استانی معدنی، صنعتی و گردشگری و برخوردار از ظرفیت‌های متنوع دانست و گفت: تمام همت مسئولان در دولت سیزدهم این است که طرح‌های استان سمنان آن طور که وعده داده شده، اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سید ابراهیم رئیسی امروز – پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ – در چهاردهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت، به استان سمنان سفر کرد و در بدو ورود در سخنانی مردم این استان را شهره به دین‌مداری و برخورداری از علم و دانش دانست و گفت: برخورداری استان سمنان از دانشمندان و فرهیختگان به این استان جایگاه ویژه‌ای داده است.

وی با گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر استان سمنان و ادای احترام به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و نیز علما و فرهیختگانی که برای استان سمنان، کشور و جهان اسلام نام‌آور هستند، افزود: سمنان استانی معدنی، صنعتی و گردشگری است و ظرفیت‌های خوبی در این استان داریم.

وی با اشاره به این‌که «در دور نخست سفر همراه با مدیران بررسی‌هایی انجام و مصوباتی هم برای رفع مشکلات داشتیم و گام‌های خوبی در راستای نهضت ملی مسکن در استان برداشته شده است»، اظهار داشت: اقدامات مناسبی هم در مسیر فعال کردن کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل استان انجام شده است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان قابل توجه است. توجه خوبی به مسئله مهم تامین آب در سمنان شده و البته با وجود همه اینها معتقدم در میانه راه هستیم. کارهای خوبی برای برخی شهرستان‌ها انجام شده و در برخی شهرستان‌ها اقدامات در دست انجام است که در این سفر دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: مجموعه اقداماتی که در دور نخست سفر انجام شد قابل قدردانی است و از همه مدیران استان اعم از استاندار و نماینده ولی فقیه و سایر مدیران بابت پیگیری اقدامات و مصوبات دور نخست سفر قدردانی می‌کنم.