به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، عماد معینی با اشاره به حفاری تونل مترو قم اظهار داشت: عملیات حفاری مکانیزه تونل متروی قم که در شهریورماه سال ۱۳۹۲ آغاز شد بود، در بهمنماه سال ۱۳۹۵ با ۱۰ هزار و ۲۸۳ متر حفاری به پایان رسید.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم، حجم خاکبرداری را ۷۱۲ هزار مترمکعب با مقطع خاکبرداری ۶۹/۲۵ متر دانست.
وی ضمن ارائه نحوه محاسبه هر متر حفاری تونل مکانیزه، بیان کرد: مهمترین دغدغه از ابتدای شروع فعالیت عمرانی پروژه مترو قم، کاهش و مدیریت هزینهها در عین رعایت استانداردها و الزامات فنی و همزمان استفاده از شرکتهای دانشبنیان در زمینه نوآوری و توسعه صنعت ریلی در سطح کشور بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با استفاده از تجربههای شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینهها، شاهد کاهش قابلتوجه هزینههای اجرای تونل مکانیزه مترو قم هستیم.