پایش ۳۱۷۰ واحد تولیدی و صنعتی و خدماتی از سوی محیط‌زیست
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با بیان اینکه هدف اصلی از پایش‌ واحدهای صنعتی و تولیدی، برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده است، گفت: سال گذشته 3170 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در این استان به صورت مستمر مورد پایش و خوداظهاری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران، افزود: همچنین در این بازه زمانی ۷۰۸ فقره اخطاریه رفع آلودگی زیست‌محیطی نیز در این استان صادر شد و تعدادی از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی متخلف به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات محیط‌زیست و تداوم آلودگی، به مقام‌های قضایی معرفی شدند.

وی به اقدامات محیط‌زیستی در ایام عید اشاره کرده و ادامه داد: پایش‌های محیط‌زیست از واحدهای صنعتی در ایام نوروز تشدید می‌شود و انتظار می‌رود تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی این استان ضوابط زیست‌محیطی را برای افزایش سلامت عمومی رعایت و در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: قانون‌گذار پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط‌زیستی را جزء وظایف این سازمان پیش‌بینی کرده است. رعایت ضوابط محیط‌زیستی یکی از شروط اصلی و لازم تداوم فعالیت‌های واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.