نگرانی معلولان در مورد بودجه ۱۲ ماه شد/ بیم از پرداخت نشدنِ مبلغِ کاملِ مابه‌التفاوت مستمری و عیدی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کمپین حمایت از معلولان در سه نامه جداگانه به رئیس مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها، خواستار پرداخت کامل بودجه‌های تخصیصی، مابه‌التفاوت مستمری فروردین‌ماه و عیدی مددجویان سازمان بهزیستی شد.
به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کمپین حمایت از معلولان در سه نامه جداگانه به رئیس مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها، خواستار پرداخت کامل بودجه‌های تخصیصی، مابه‌التفاوت مستمری فروردین‌ماه و عیدی مددجویان سازمان بهزیستی شد.

در متن این نامه ها آمده است:

به استحضار می‌رساند بودجه سازمان بهزیستی و قانون حمایت از حقوق معلولان برخلاف نص صریح ماده ۶۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند «کاف» تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور که اذعان دارند؛ صددرصد بودجه سازمان بهزیستی و کمیته امداد باید تخصیص یابد، تاکنون محقق نشده است.

برای مثال در سال ۹۸ حدود ۷۴ درصد، در سال ۹۹، حدود ۹۵ درصد و در سال‌جاری که در روزهای پایانی آن به‌سر می‌بریم، تاکنون تنها ۷۵ درصد از بودجه‌های تخصیصی پرداخت شده‌اند و بیم آن می‌رود که طبق بدعت ناصواب سنوات گذشته، بخش قابل توجهی از بودجه ناچیز محروم‌ترین و مستضعف‌ترین قشر جامعه پرداخت نگردد و بدین صورت حق آنانی که صدایی و رسانه‌ای ندارند تضییع شود.

ضمنا به اطلاع می‌رساند که با گذشت ۱۲ ماه از سال هنوز مابه‌التفاوت مستمری ناچیز فروردین ماه مددجویان پرداخت نگردیده و اینک که پرداخت عیدی اقشار مختلف از جمله کارمندان و بازنشستگان تیتر اخبار است، از عیدی مددجویان هیچ خبری نیست!

لذا بدین‌وسیله از حضرت‌عالی خواهشمند است جهت احقاق حقوق حقه محرومترین و مستضعف‌ترین قشر جامعه اقدام مقتضی مبذول فرمائید.