نگرانی شغلی کارگران پروژه‌ ساخت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام با اتمام قرارداد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شماری از کارگران پیمانکاری شاغل در پروژه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام پایان خرداد ماه با اتمام قرارداد بیکار می‌شوند. این کارگران نگران امنیت شغلی و معیشتی خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، پایان خرداد ماه سال جاری، شماری از کارگران پیمانکاری پروژه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام با اتمام قرارداد پیمانکار بیکار می‌شوند.

این کارگران که در پروژه ساخت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در بخش‌های اتصالات، نصب و تجهیزات و… مشغول به کار بوده‌اند، طرف قرارداد با یک شرکت‌های پیمانکاری محسوب می‌شوند که با اتمام بخش‌هایی از ساخت و سازها بیکار خواهند شد.

یکی از کارگران با بیان اینکه هنوز بخش‌های زیادی از این پروژه عمرانی ناتمام است و کارفرما اصلی می‌تواند کارگران بیکار شده را در این بخش‌های دیگر به کار گیرد، افزود: پایان ماه جاری حدود ۴۰۰کارگر بیکار خواهند شد.

به گفته وی، برای ادامه همکاری در این پتروشیمی بارها با مسئولان پتروشیمی مشکلاتمان را در میان گذاشته‌ایم که هنوز نتیجه‌ای دربرنداشته است.

وی ادامه داد: همه کارگران از بومیان منطقه هستند و سابقه کار آن‌ها ۵ تا ۱۰ سال است. اکثریت این کارگران متاهل و دارای زن و فرزند هستند.

او افزود: جدا از مسئولان پتروشیمی، نامه‌نگاری‌هایی با نهادهای مختلف و دولتی و نظارتی در استان و نمایندگان مجلس انجام داده‌ایم اما هنوز پاسخ روشنی که نشان از پیگیری مطالباتمان داشته باشد، دریافت نکرده‌ایم.

به ادعای این کارگر؛ کارگران در تلاشند در صورت امکان در بخش‌های دیگر این پروژه عمرانی و سایر پروژه‌ها به کار گرفته شوند.

  • منبع خبر : ایلنا