مظلومیت کارگر ایرانی در سفر رئیس جمهور رییسی به قم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
صادق چهرقانی از خبرنگاران مستقر در قم و مدیرمسئول پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، در یادداشتی نوشت: رئیس جمهور برای سفری دو روزه میهمان شهر قم بود و طبعا برنامه های مختلفی برای او پیش بینی شد؛ او در برنامه های مختلفی که داشت، دغدغه بسیاری از اقشار را شنید و یا به آنها پاسخ داد؛ اما...

رئیس جمهور برای سفری دو روزه میهمان شهر قم بود و طبعا برنامه های مختلفی برای او پیش بینی شد؛ او در برنامه های مختلفی که داشت، دغدغه بسیاری از اقشار را شنید و یا به آنها پاسخ داد؛ فعالان فرهنگی، نماینده صنف معلمان، نماینده قشر زنان، نماینده خانواده های شهدا، نماینده جوانان و دانشجویان، نماینده کارفرمایان و تولیدکنندگان و…؛ او حتی حرف های نماینده فعالان ستادهای انتخاباتی خودش در انتخابات۱۴۰۰ را شنید و در پاسخ به او گفت که شما بهترین دوستان ما هستید و می توانید در کنار دولت باشید و به ما تذکر بدهید.

رئیس جمهور رییسی اما متأسفانه دیداری با تشکل های کارگری و یا تشکل های بازنشستگی قم نداشت؛ حتی در دیدار اقشار مختلف مردم با خود نیز، تدارکی برای سخنرانی نماینده ای از قشر کارگر و قشر بازنشستگان دیده نشد.

آقای رییسی رئیس جمهور محترم! حتی وقتی یکی از نمایندگان مردم قم در جلسه شورای اداری استان، اشاره ای به مظلومیت کارگران ساختمانی در فصل زمستان و قطع شدن بیمه تأمین اجتماعی برخی از این قشر محروم به بهانه این که شما در فصل زمستان کار نمی کنید (کار گیرشان نمی آید) به میان آورد، هیچ پاسخی به آن ندادید.

جناب آقای رئیس جمهور! اگر این نوشته به دستتان رسید و می خوانید، بدانید که در فاصله کمتر از ۳۰۰ متری محل سخنرانی شما در قم، میدانی وجود دارد بنام میدان بسیج، و دور این میدان، برخی از کارگران فصلی و ساختمانی در انتظار کار می نشینند و برخی از ایشان بعضا بعد از گذشت چند ساعت که کار گیرشان نمی آید، با جیب خالی و فکر شرمندگی زن و بچه، به خانه خود باز می گردند، و حالا به گفته نماینده شهر قم، برخی از ایشان باید در فصل سرد زمستان که طبعا ساخت و سازها کمتر می شود و کار کمتری گیرشان می آید، دغدغه قطع شدن بیمه تأمین اجتماعی خود را هم داشته باشند.

آقای رییس جمهور رییسی! وقتی خبر سفر شما به شهر قم در رسانه ها منتشر شد، به بنده که خبرنگار کارگر ایرانی (پایگاه خبری کارگر ایرانی – ایونا) هستم، شاید ده ها تماس و پیام از سوی اقشار مختلف مردم صورت گرفت که اگر آقای رییس جمهور را دیدی، بعنوان خبرنگار از او این سؤال را بپرس یا آن سؤال را بپرس؛ مثلا کارگری که در یکی از خیابان های نیروگاه قم سکونت دارد، به من پیام داد که از آقای رییسی رییس جمهور محترم بپرس، “لطفا با تیم اقتصادی دولت تان، نحوه زندگی با حداقل حقوق کارگری و مستأجری با اجاره ماهی یک میلیون تومان و رهن ۱۰۰ میلیون تومانی را آموزش دهید” و یا سؤالات بسیار دیگری که در این نوشته کوتاه مجال نوشتن آن نیست.

جناب آقای رییس جمهور! خدا کند که در نشست خبری پایان سفر شما به شهر قم، فرصت به چند خبرنگار برسد تا از شما سؤال کنند، بلکه حداقل یکی از این سؤالات، دغدغه جامعه کارگری و یا جامعه بازنشستگی باشد؛ نه این که نشست خبری شما فقط اسمش نشست خبری باشد که فقط صدا و سیما و یک خبرنگار منتخب نهاد ریاست جمهوری فرصت سؤال کردن داشته باشند؛ راهکار بنده فرصت سؤال دادن به حداقل ۵ خبرنگار و قرعه کشی میان آنان است.

  • نویسنده : صادق چهرقانی