مطالبات کارگران آب معدنی داماش به‌صورت جدی پیگیری می‌شود
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان رودبار از پیگیری وضعیت کارگران آب معدنی داماش خبر داد که با گذشت ۲۸ روز از شروع سال جدید (۱۴۰۳) هنوز حقوق اسفند و عیدی خود را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کاظم عبداللهی (رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان رودبار) با تایید معوقات مزدی کارگران کارخانه آب معدنی داماش، درخصوص پیگیری وضعیت مطالبات کارگران این واحد تولیدی گفت: کارگران این کارخانه مدتهاست با مشکل معوقات مزدی روبرو هستند و ما به صورت جدی پیگیر وصول مطالبات معوقه آنان هستیم.

او با بیان اینکه کارفرمای این کارخانه دلیل به تاخیر افتادن حقوق کارگران را مسدود بودن حسابهای مالی کارخانه عنوان می‌کند، افزود: با پیگیری انجام شده کارفرمای این کارخانه وعده کرده حداکثر تا یک هفته دیگر اقدام به پرداخت مطالبات معوقه کارگران می‌کند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان رودبار با بیان اینکه کارگران آب معدنی داماش مطالباتی دارند که باید به آن‌ها رسیدگی شود، اما اولویت ما حفظ اشتغال کارگران است، در ادامه افزود: در صورتی که کارفرمای این کارخانه خلف وعده کند، در کمیسیون‌های کارگری تشکیل جلسه خواهیم داد و با تصمیم‌های اخذ شده از ظرفیت‌های قانونی آن علیه کارفرما استفاده خواهیم کرد.

به گفته وی؛ انتظار کارگران از کارفرما برای پرداخت مطالباتشان به‌حق است و علارغم پیگیری مشکلات کارگران آب معدنی داماش پیگیر مشکلات سایر کارگرانی هستیم که در شهرستان معوقات مزدی دارند.

  • منبع خبر : ایلنا