مرکز تماس طرح پایش اشتغال کشور آغاز به کار کرد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
«مرکز تماس طرح پایش اشتغال کشور» با هدف نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغال‌زا با حضور «محمود کریمی بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «قاسم رستم‌پور» رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال و مدیران شرکت رایتل آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کریمی بیرانوند در این آئین گفت: دبیرخانه شورای عالی اشتغال مسئول نظارت بر طرح‌های اشتغال کشور است.

وی توضیح داد: مرکز ملی پایش اشتغال کشور، سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال را ذیل دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال هدایت می‌کند و وظیفه آن ایجاد هماهنگی میان سطوح مختلف نظارتی (پیامکی/ تلفنی/ میدانی) و همچنین متولی نظارت عملیاتی اجرای برنامه زیست‌بوم ملی اشتغال است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال کشور اعلام کرد: با سرشماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۷۳ می‌توان برقراری تماس و ارسال پیامک انجام داد.

کریمی بیرانوند خاطرنشان کرد: طبق نظر استان ها، نظارت میدانی با همراهی مراکز مشاوره و کارآفرینی و همکاران استان‌ها آغاز خواهد شد که وظیفه نظارت بر اشتغال ایجادی کل جامعه آماری را برعهده دارند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در گذشته با اعطای تسهیلات اشتغالزایی، نظارت بر فرآیند طرح انجام نمی‌شد و منابع دچار انحراف می‌شد اما اکنون به کمک این مرکز با انجام تماس‌ها در چند مرحله نظارتی از ایجاد اشتغال واقعی اطمینان حاصل می‌شود.

کریمی بیرانوند تاکید کرد: این مرکز موظف است کلیه طرح‌ها را دو بار در فاصله زمانی مشخص، به صورت تلفنی نظارت کند.

وی فرایند نظارت را ۳ مرحله «صحت‌سنجی پیامکی»، «صحت‌سنجی تلفنی» و «نظارت میدانی» عنوان کرد و گفت: مهمترین بخش نظارت اشتغال، مرحله نظارت میدانی است که در پنج سطح انجام می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: «نظارت عالی»، «نظارت ملی»، «نظارت شهرستانی»، «نظارت استانی» و «نظارت فنی» از سطوح نظارت میدانی به شمار می‌رود.

کریمی بیرانوند توضیح داد: در نظارت فنی تمامی کد‌های ملی که به عنوان اشتغال ایجادی در سامانه رصد ثبت شده‌اند و حتی در دو مرحله اول صحت‌سنجی (پیامکی و تلفنی) تأیید شده‌اند؛ باید از طریق سامانه و برنامه نظارت میدانی «سانار» نظارت فنی شوند. این مرحله نظارت، مرحله نهایی خواهد بود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: هدف بلند مدت در موضوع نظارت فنی این است که این نوع نظارت، از فرایند دریافت تسهیلات تا اجرای پروژه و پس از آن را شامل شود و ناظر فنی علاوه بر بازدید میدانی باید طی فرایند کار مشاوره، ارائه راهنمایی و کمک به بهبود اثربخشی را برای صاحب طرح داشته باشد.