فرزندانم در ایران هستند/ لیست اموالم را به قوه قضاییه داده‌ام
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فرزندان و خانواده اش گفت: یک دختر و دو پسر و چهار نوه دارم که زندگی خودشان را دارند، همگی ایران هستند و در تهران زندگی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، محمدباقر قالیباف شامگاه سه‌شنبه -۲۹ خردادماه- در برنامه بدون تعارف در شبکه دوم گفت: بعد از حادثه تلخی که برای شهید رئیسی اتفاق افتاد، احساس وظیفه کردم که با توجه به آشنایی که با حوزه اجرایی دارم و برنامه هفتم توسعه که میثاق دولت سیزدهم و مجلس یازدهم بود، نیازمند یک مدیر اجرایی قوی است. برهمین اساس احساس کردم با توجه به آشنایی در حوزه قانون‌گذاری و اجرا، این کار را تمام کنیم.

قالیباف درباره فهرست اموال خود و خانواده‌اش گفت : این موضوع حق مردم و قانون است؛ بر همین اساس بنده جزء مسئولانی بودم که همان فهرست اموالی که به قوه قضاییه دادم، همان لیست اموال را به مردم اعلام کردم.

قالیباف با بیان اینکه فهرست اموالش دستاویز برخی از جریانات سیاسی و افراد سیاسی شده است، ادامه داد: ولی هیچ موقع وارد حاشیه‌ها نمی‌شوم. مگر می‌شود قوه قضاییه این اموال را بگیرد و رسیدگی نکند؛چرا که هر بار که دوره تغییر می‌کند باید زیاد و کم آن را به قوه قضاییه اعلام کنیم.

وی در پاسخ دوباره مجری مبنی براینکه آیا نمی خواهید این لیست اموال را اینجا بگویید؟ گفت: گفته ام دیگر؛ در همه سایت ها هست. وقت ۱۵ دقیقه ما را نگیرید.

وی با اشاره به فرزندانش گفت: یک دختر و ۲ پسر دارم که هر کدام زندگی خودشان را دارند، همچنین چهار نوه دارم. البته در زمان انتخابات، شائبه نبودن فرزندانم در کشور مطرح می‌شود. در حالی که تمام فرزندانم در ایران هستند و در تهران زندگی می‌کنند.

قالیباف در پاسخ به این پرسش که چه انتقادی از خود داد، گفت: وقتی وارد مجلس یازدهم شدم، ۲۰ ماه از عمر دولت قبل باقی مانده بود؛ آن زمان گفتم که اگر وارد مجلس شوم دولت را وادار به کار می کنم. بعد از گذشت مدتی احساس کردم که این موضوع در عمل رخ نمی‌دهد و این کار نمی شود، چون وقتی اساس و جوهره کار اشکالات دارد و مدیریت قوی و جدی نیست، کار پیش نمی‌رود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات، بعد از گذشت ۶ ماه از دولت چه گروه یا گروه هایی به عملکردش انتقاد می کنند؛ که قالیباف پاسخ داد: فکر می کنم در ۶ ماه اول مورد نقد بعضی از دوستان و گروه ها قرار گیرم چون اساس ما در زمان انتخاب افراد، شایسته گزینی و شایسته سالاری است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا در دوراهی بین تصمیمات سخت و محبوبیت بین مردم قرار گرفته است، گفت: چرا این حرف را می زنید؟ مردم ما هم پای تصمیمات سخت می ایستند و هم برای تصمیمات سخت همراهی می کنند. خانواده هایی هستند که پدر و چهار فرزند به جنگ رفتند و فرزندانشان شهید شدند؛ پس آن حرف شما درست نیست. یک مدیر سخت و شجاع باید تصمیم سخت و تلخ بگیرد تا ثمره شیرینی ها در پیشرفت کشور دیده شود؛ لذا اگر مدیری اینگونه عمل کند، محبوب مردم است.

وی درباره ذهینت مردم درباره خودش گفت: مردم اینگونه من را می شناسند که مدیری هستم که وعده داده و سر وعده ها هستم، مسئولیت پذیرم و اشکالات را منتقل می کنم. مثل تابلوی برج میلاد که نقطه صفر رسید و به مردم گفتم؛ امیدوارم بتوانم دین خودم را به مردم و کشور ادا کنم.

قالیباف در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه اگر بخواهید شبهه ای که در ذهن مردم شکل گرفته را برطرف کنید، چه پاسخ می دهید؟ گفت: تا قبل از سال ۸۴ و ورود به عرصه سیاسی، جناح ها و گروه های سیاسی از من به عنوان مدیر زحمتکش و پاسخگو یاد کرده و تعریف می کردند، اما از زمانی که وارد قدرت و سیاست شدم، دیدم دنیای دیگری شد.

وی ادامه داد: اوج این وضعیت در زمان رقابت های سیاسی و قدرت است؛ همه حرف ها که در این بخش ها می زنند، شایعات دروغ است؛ هیچ گاه خودم را درگیر این موضوعات نکردم که وقت خودم را تلف کرده ‌و پاسخ کسانی را بدهم که پروژه تعریف کرده و دنبال می کنند، البته حتما به مردم توضیح می دهم و اعلام هم کردم و مهمترین توضیح هم درباره برخی از شایعات و دروغ ها درخواست از قوه قضاییه و دادستان برای رسیدگی بود. دادگاه همه را رسیدگی و نتیجه را اعلام کرده و محکوم شدند. البته اینها بنا ندارند از این موضوع دست بکشند و من هم بنا ندارم که وقتم را برای آن ها بگذارم.

مجری از قالیباف پرسید که آیا تمایل به مثال و توضیح ندارد که او گفت: زمانی حقوق های نجومی را مطرح کردند و بعد بلافاصله دوگانه خانه های نجومی را بیان داشتند؛ این بحث در یکی از مناظرات انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمد و دادگاه هم دو نوبت رسیدگی کرد و محکوم شدند، اساس آن تهمت بود.

وی ادامه داد: هر موضوعی که در جامعه است را دنبال کردم؛ بعد که محکوم شدند من رضایت دادم. فقط می خواستم که جامعه روشن شود و مطمئن باشد که بنده هرگز دنبال این بحث ها نیستم؛ زندگی من کار است و به جز کار به چیزی فکر نمی کنم. خانواده ام به من می گویند زندگی اولم کار و زندگی دوم من آن ها هستند. از ۱۹ سالگی اینگونه زندگی کردم و در ۲۲ سالگی یعنی زمان ازدواج با همسرم تاکنون زندگی خانوادگی ام اینگونه بوده است. فرزندم به دنیا آمد و او را بعد از ۳ ماه دیدم.

وی با بیان اینکه در همین روزها زمان هایی است که دو و یا سه شب نمی توانم منزل بروم و هیچ اذان صبحی در منزل نیستم، درباره زمان بازنشستگی اش گفت: بازنشستگی برای من و امثال من نیست؛ تا زنده ایم رزمنده ایم؛ یک روز در سنگر دفاع مقدس و یک روز در سنگر پیشرفت کشور.

قالیباف در پاسخ به این سوال که آیا اختیارات کافی برای ریاست جمهوری در ایران را دارد؟ گفت: به نظرم شما در گذشته از این حرف ها زیاد شنیدید که اکنون این سوال را مطرح کنید؛ مواردی همچون اینکه نمی گذارند کار کنیم، اختیارات محدود است و قوانین باید اصلاح شود. من به هیچ کدام از این ها اعتقاد ندارم.

وی گفت: معتقدم وقتی مدیریت قوی نیست و فرصت برای حضور مردم را فراهم نمی کنیم، بهانه جویی و بهانه تراشی می شود و حاضر نیستیم که بگوییم مشکل از خودمان است؛ بی عرضگی در برخی کارها باعث مشکلات کشور شده که باید با مدیریت قوی و خرد جمعی و با تصمیم سازی جلو برد. معتقدم اختیار به حد کافی است و آن های که بهانه تراشی می کنند، مردم و نخبگان را حذف می کنند.

وی خطاب به هوادارانش گفت: اگر به من رای دهید من قول و وعده می دهم که با کمک شما به گونه ای عمل کنم که شرمنده رای به من نشوید. ان شاءالله اگر توفیق خدمت پیدا کردم، قول می دهم که هر سال از طول عمر دولت خدمت و پیشرفت می‌گذرد، تغییر را در زندگی خود و سفره شان حس کنند.

وی خطاب مخالفان و منتقدان خود گفت: همه ما چه هواداران و چه مخالفان و موافقان باید اخلاق را در رقابت رعایت کنیم. اگر توفیق خدمت پیدا کنم از تمام ظرفیت ها در مدیریت کشور استفاده می کنم. امیدوارم با هم به سمت حل مشکلات کشور برویم که تردیدی درباره آن ندارم.