طرح علمداران خدمت/ نقش پشتیبانی منطقه یک در هسته مرکزی شهر قم/ خدمت رسانی ۱۲۶ پاکبان منطقه در هر شیفت به عزاداران حسینی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیر منطقه یک شهرداری قم این منطقه را پشتیبان هسته مرکزی در ایام تاسوعا و عاشورا اعلام کرد و گفت: منطقه یک امسال علاوه بر پوشش کامل سطح منطقه یک به‌عنوان پشتیبان هسته مرکزی اطراف حرم مطهر وظیفه پاک‌سازی و روان‌سازی محدوده سه‌راه بازار در ابتدای خیابان نوزده دی تا تقاطع بلوار عمار یاسر و خیابان آیت‌الله طالقانی را نیز بر عهده داشت.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مجید محمدرضاخانی با تأکید بر اهمیت خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی(ع) در روز تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) اظهار داشت: در روزهای تاسوعا و عاشورا همکاران منطقه در مجموعه خدمات شهری و ترافیک به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش‌اند تا بهترین وضعیت محیط شهری را برای عزاداران حسینی(ع) فراهم کنند.

وی منطقه یک را پشتیبان هسته مرکزی در ایام تاسوعا و عاشورا اعلام کرد و افزود: منطقه یک امسال علاوه بر پوشش کامل سطح منطقه یک به‌عنوان پشتیبان هسته مرکزی اطراف حرم مطهر وظیفه پاک‌سازی و روان‌سازی محدوده سه‌راه بازار در ابتدای خیابان نوزده دی تا تقاطع بلوار عمار یاسر و خیابان آیت‌الله طالقانی را نیز بر عهده داشت.

مدیر منطقه یک شهرداری قم تصریح کرد: از غروب هشتم محرم تا پایان شب دهم محرم با حضور بیش از شصت‌وچهار تن از پاکبان در دو شیفت در محدوده هسته مرکزی و حدود شصت پاکبان در محدوده‌ بلوار عمار یاسر، دروازه ری، چهل اختران و سایر بخش‌های منطقه در هر شیفت به پاک‌سازی و ایمن‌سازی معابر را انجام‌شده است.

وی تجهیزات استفاده‌شده در هسته مرکزی را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: علاوه بر پوشش سطح منطقه، با استفاده از دو دستگاه پرس زباله، از دو دستگاه پرس به‌طور ویژه و شبانه‌روزی در محدوده هسته مرکزی نیز استفاده‌شده و در این محدوده بیش از سی مخزن زباله و هفتاد سطل کارتن پلاست در مسیر عزاداران حسینی نصب شد.

محمدرضا خانی ادامه داد: ستاد خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی(ع) منطقه یک از غروب هشتم محرم کار خود را با حضور شبانه‌روزی مسئولین نواحی چهارگانه منطقه، مسئولین فضای سبز و ترافیک و همراهی روسای ادارات و کارشناسان خدمات شهری و روابط عمومی منطقه آغاز کرده و با پشتیبانی ستادی و تدارکاتی لازم از نیروهای عملیاتی تمام توان خود را در برپایی مناسب عزاداری حسینی(ع) به کار بسته است.

وی تعداد موکب‌های منطقه را ۱۰ عدد عنوان و خاطرنشان کرد: پشتیبانی از حضور هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری بزرگ شهر مانند هیئت چهل اختران و پوشش بیش از ده موکب اصلی مسیر خیابان آیت‌الله طالقانی و بلوار عمار یاسر و برنامه شام غریبان از سایر اقدامات انجام‌شده توسط پرسنل در شهرداری منطقه یک است.