طرح علمداران خدمت/ تلاش شهرداری قم برای جایگزینی ظروف گیاهی به‌جای ظروف پایه پلیمری/ توزیع گسترده ظروف گیاهی و کارتن پلاست در بین هیئات
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به برخی مشکلات زیست‌محیطی ظروف پلاستیکی با پایه پلیمر، گفت: به همین منظور آموزش،اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای جایگزینی ظروف پایه پلاستیکی با ظروف پایه پلیمری در دست انجام است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سیدعبدالله میرابراهیمی در حاشیه برگزاری مراسمات عاشورای حسینی، با اشاره به موقعیت زائرپذیری شهر قم، اظهار داشت: با توجه به حضور پرتعداد زائران و سوگواران در هسته مرکزی شهر سلسله برنامه‌هایی جهت مدیریت بهتر پسماند و حفظ محیط‌زیست شهری با رویکرد فرهنگ شهروندی انجام‌گرفته است.

وی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نسبت به نحوه مدیریت پسماندهای شهری را از اولویت‌های سازمان مدیریت پسماند در ایام محرم و صفر دانست و خاطرنشان کرد: در نزدیکی هیئات مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی خودروهای پسماند مستقر و نسبت به جلوگیری از اختلاط پسماند خشک و مواد غذایی تدابیری اندیشیده شده است.

میرابراهیمی با اشاره به برخی مشکلات زیست‌محیطی ظروف پلاستیکی با پایه پلیمر، یادآور شد: به همین منظور آموزش،اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای جایگزینی ظروف پایه پلاستیکی با ظروف پایه پلیمری در دست انجام است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم بابیان اینکه ظروف پایه پلاستیکی ازنظر زیست‌محیطی به سود طبیعت و ازنظر سلامتی نیز به نفع عموم شهروندان است، اضافه کرد: تمام هیئات و مسئولان برگزاری محافل عزاداری برای دریافت حواله‌های خرید ظروف پایه گیاهی با ۵۰ درصد قیمت پایه در بازار به سازمان مدیریت پسماند مراجعه نمایند.

وی با اشاره به توزیع گسترده مخازن کارتن پلاست در بین هیئات و ایستگاه‌های صلواتی، تصریح کرد: روند فرهنگ‌سازی در خصوص مدیریت پسماند نسبت به گذشته بهتر شده است.