ضرورت حمایت از مقاومت فلسطین تا دستیابی به پیروزی نهایی بر اشغالگران
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سرپرست وزارت خارجه افغانستان در دیدار با امیرعبداللهیان، بر ضرورت و تداوم حمایت از مقاومت و جهاد مردم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست تا دستیابی به پیروز نهایی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، در دیدار روز یکشنبه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در تهران، دیپلمات عالی‌رتبه ایران پس از اظهارات امیرخان متقی در خصوص اهمیت برگزاری همایش فلسطین در تهران و تقدیر از ابتکار ارزنده جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها و کشورها دچار انفعال شده‌اند، از همراهی و مشارکت فعال او و هیات همراه در این کنفرانس فلسطین تشکر نمود.

امیرعبداللهیان پس از بیان آخرین تحولات غزه و نسل‌کشی در غزه و تاکید بر ضرورت همکاری همه کشورهای مسلمان و آزادی‌خواه در کمک به مردم فلسطین، به روابط دوجانبه ایران و افغانستان پرداخت و این روابط را از ابعاد مختلف دارای اهمیت خوانده و تعامل دو کشور در حوزه‌های متنوع را مهم ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه ایران بر ضرورت حل مسائل موجود بین دو کشور از جمله مرز، آب و … تاکید و ابراز امیدواری کرد مسوولان هیات حاکمه افغانستان به صورت عملی‌ درباره برطرف‌شدن مشکلات موجود در این زمینه همکاری لازم را معمول نمایند.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار با استقبال از مواضع اصولی کشورمان در قبال ملت مظلوم فلسطین، بر ضرورت و تداوم حمایت از مقاومت و جهاد مردم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست تا دستیابی به پیروز نهایی تاکید نمود.

او در ادامه با اشاره به اهمیت ارتقا مناسبات دوجانبه، موضوعات مختلف در مناسبات دوجانبه را طرح و بر ضرورت ادامه‌ تعاملات دو کشور در همه زمینه ها از جمله آب، مرز، تجارت و همکاری در امور قضایی و کنسولی تاکید کرد.