باید با فراوری محصول نمک به دنبال ایجاد ارزش افزوده آن باشیم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رضایی اظهار کرد: باید با تعیین کاربری ها در حوزه نمک این ماده ارزشمند را از حالت کنونی آن خارج کنیم و به دنبال فراوری محصول و ایجاد ارزش افزوده باشیم.

به  گزارش خبرنگار کارگر ایرانی « ایونا » در کاشان ، علی‌اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نخستین جشنواره ملی نمک که با حضور جمعی از اساتید دانشگاههای  تهران ، یزد ، کاشان ، کارشناسان، مسئولین شهرستان، اصحاب رسانه و علاقمندان در  سالن اجتماعات اراده فرهنگ و ارشاداسلامی  شهرستان آران و بیدگل برگزار گردید  اظهار داشت : یکی از شاخص‌های مؤثری که در بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن به درستی توجه نشده موضوع خودباوری است که با نفس مسیحایی حضرت امام خمینی(ره)، خون شهیدان و مقاومت و ایثارگری مردم برای ایران به ارمغان آمد. وی اظهار کرد:امام راحل در سال ۱۳۶۰ در جمع کارکنان نظامی صنایع دفاع فرمودند که اساس هر پیشرفت و شکست فکر و باور انسان است،کشورهای غربی قصد دارند ناتوانی را در ما نهادینه کنند و این عدم خودباوری در گذشته موجب استیلای آنها بر منافع کشور ما بود.

فرماندار آران و بیدگل یاد آورشد:کشورهای استعمارگر هیمنه پوشالی از خود نشان داده تا دیگر کشورها وقتی در مقابلشان قرار گیرند هیچ اراده ای از خود نداشته باشند،نظام مقدس جمهوری اسلامی خودباوری را در کشور ایجاد کرد اما گاهی خود ما شاهد اقدام هایی هستیم و آمارهایی در حوزه های فقر ارائه می شود تا جوان ایرانی تصور کند کشور فقیری دارد و نمی تواند در صنعت با کسی رقابت کند.

رضایی تصریح کرد :۲۰ میلیون خانوار ایرانی ، ۲۰ میلیون خودرو و ۲۵ میلیون واحد مسکونی در کشور ایجاد شده اما شرایط کنونی مسکن هم به دلیل جو روانی نامطلوب است چراکه دشمن ما را به عنوان کشوری بدبخت معرفی کرده، این در حالی است که در خرید و واردات لوازم آرایشی و بوتاکس از نخستین کشور ها هستیم،مردم ما سال قبل ۵۱ میلیون تردد برای مسافرت نوروزی داشته اند.

فرماندار آران وبیدگل افزود:دشمن القا می کند که از مواد اولیه خود ازجمله نمک نمی توانید فرآوری و بهره برداری دیگری کنید و باید فله ای و خام بفروشید و این تفکر خطرناک است،فلسفه برگزاری این جشنواره باید این باشد که چگونه از مواد خام و ذخایر خود بهترین بهره برداری را داشته باشیم.

رضایی اظهار کرد: باید با تعیین کاربری ها در حوزه نمک این ماده ارزشمند را از حالت کنونی آن خارج کنیم و به دنبال فراوری محصول و ایجاد ارزش افزوده باشیم.

شهردار آران و بیدگل  نیز اظهار داشت :سال قبل،دبیرخانه جشنواره دائمی نمک را در شهر افتتاح کردیم و تمرکز ما بر نمک به عنوان شاخص شهر آران و بیدگل است و امسال جشنوراه نمک با رویکردهای علمی،فرهنگی و اجتماعی و گردشگری برگزار می کنیم و در چند نوبت در طول سال همایش هایی را برگزار خواهیم کرد.

محسن صانعی افزود:امیدواریم آزمایشگاه تخصصی نمک به زودی افتتاح شود و در بخش اجتماعی به دنبال برگزاری جشن های مردمی نمک و شب های شعر هستیم و تلاش خواهیم کرد در این مسیر تعامل مطلوب با مراکز دانشگاهی داشته باشیم.

انتهای پیام./

 

  • نویسنده : سیدمصطفی دولت آبادی