شهرداری هرروز شفاف‌تر از گذشته/ قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: فراهم‌سازی بستر معاملات متوسط سازمان‌های شهرداری در سامانه یکپارچه معاملات و انجام معاملات از طریق آن یکی از اقدامات انجام‌شده در حیطه مسائل مالی و اقتصادی در شهرداری قم است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مهرداد توکلی مقدم در گفت‌وگویی، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در مسیر شفاف‌سازی فرایندهای معاملاتی شهرداری قم و در هماهنگی کامل با نهادهای نظارتی انجام گرفت، بارگذاری قراردادهای شهرداری قم در سامانه ستاد بود.

وی با اشاره به اینکه تکمیل زیر سیستم ثبت قرارداد و امکان درج اطلاعات قرارداد و تغییرات آن در سامانه ستاد و نظارت بر آن از اقدامات مهم سال ۱۴۰۲ در شهرداری قم است، افزود: با این کار دامنه مخاطبان معاملات شهرداری قم در کل کشور گسترده می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با بیان اینکه این کار فرصت شرکت در فرایندهای مناقصه را برای پیمانکاران و مشاوران خارج از استان نیز فراهم می‌کند، ابراز کرد: تهیه دستورالعمل راهنمای به منظور یکپارچه‌سازی انجام فرایندهای معاملاتی مبتنی بر قوانین و مقررات برای استفاده تمام معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌ها از دیگر اقداماتی بود که در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

وی با تأکید بر تهیه دستورالعمل و تشکیل کمیته تیپ بندی قراردادها و برگزاری جلسات مستمر در این خصوص عنوان کرد: از کارهایی که در سال ۱۴۰۲ برای مدیریت امور قراردادهای شهرداری قم انجام‌شده، حرکت در مسیر الکترونیکی سازی فرآیندها بود که نیاز به حرکت موازی ارگان‌های همکار دارد.

توکلی مقدم بارگذاری قراردادها در سامانه ستاد را مسیری برای نظارت هر چه بیشتر بر فرایندهای مالی دانست و گفت: این کار در سال ۱۴۰۲ درباره معاملات کلان انجام شد و پیش‌بینی‌ها در صوتی که از لحاظ زیرساختی در سامانه ستاد که وابسته به سازمان صمت است مشکلی نباشد، این است که به سمت بارگذاری معاملات متوسط برویم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم اضافه کرد: این کار سبب می‌شود تمام کسانی که شرایط عضویت در سامانه ستاد را دارند، بتوانند در فرایندهای مناقصه و مزایده شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد این سامانه نیز در پایان سال گذشته مشخص بود، به این صورت که مزایده‌ای برای برخی اموال منقول و غیرمنقول گذاشته شد که کل شرکت‌کننده‌ها به ۶۰ و ۷۰ نفر رسیده بود. هرچند این موضوع موجب می‌شود فرصت اقتصادی این معاملات در داخل چارچوب استان باقی نماند.

توکلی مقدم ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ یکسری دستورالعمل را امور قراردادهای ما تبیین کرد که این در جریان سازی بهتر امور مالی ما نقش داشت و منجر به‌سرعت بخشیدن به آن قراردادهایی که منعقد می‌شود، شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به اینکه ممکن است مشاوران و پیمانکاران در ابتدای امر فرایندهای معاملاتی را به‌خوبی ندانند افزود: تدوین دستورالعمل‌ها برای همین منظور صورت گرفته تا راحت‌تر اطلاعات را جمع‌آوری کرده و به دردسر نیفتند.