شهرداری قم از ورزش حرفه‌ای حمایت می‌کند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرکل حوزه شهردار قم از حمایت شهرداری از ورزش حرفه‌ای و ورزش قهرمانی استان قم خبر داد و گفت: در صورت تصویب شورای اسلامی شهر قم حمایت ویژه‌تر از تیم‌های ورزشی در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سید جواد صحرایی در گفتگویی با اشاره به رویکردهای شهرداری قم بر اساس دستور دکتر سقائیان‌نژاد در خصوص حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های مختلف ورزشی و در راستای مأموریت‌های شهرداری قم در حوزه نشاط اجتماعی گفت: بر مبنای همین رویکرد سیاست‌های اجرایی و عملیاتی برای رشته‌های مختلف ورزشی در نظر گرفته‌شده و در طول سال‌های گذشته با محوریت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم همواره به آن پرداخته‌شده است.

وی احداث مجموعه‌های فرهنگی ورزشی در مناطق مختلف سطح شهر را از اقدامات شاخص سال‌های اخیر شهرداری قم در حوزه ورزشی ذکر کرد که مورد استقبال اقشار مختلف شهروندان به‌ویژه جوانان و نوجوانان قرار گرفته است و افزود: احداث زمین‌های ورزشی بوستان‌های محلات سطح شهر قم و تجهیز مساجد به امکانات ورزشی در قالب طرح ایستگاه‌های نشاط نیز از دیگر پروژه‌های فرهنگی ورزشی است که در سال‌های اخیر اجرای آن مورد توجه و تأکید قرار گرفته و به انجام رسیده است.

مدیرکل حوزه شهردار قم پشتیبانی از ورزش حرفه‌ای و قهرمانی را از دیگر برنامه‌های دائمی در مجموعه مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: برگزاری مسابقات و جشنواره‌های ورزشی در سطح استانی و ملی، تقدیر از قهرمانان و مدال‌آوران استانی ازجمله این اقدامات بوده است که با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اجرای آن در سال‌های گذشته در دستور کار قرار داشته است.

صحرایی همچنین عقد تفاهم‌نامه همکاری شهرداری قم با فدراسیون کشتی را یادآور شد و ادامه داد: احداث خانه کشتی استان قم در یکی از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری قم ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه است که در حال اجراست.

وی با اشاره به ورود شهرداری قم به حوزه حمایت و پشتیبانی ویژه‌تر در ابعاد مختلف از تیم‌های ورزشی در رشته‌های مختلف با توجه به طرح برخی پیشنهادها و توصیه‌ها به شهرداری نیز گفت: بر اساس مأموریت‌ها و وظایف شهرداری درصورتی‌که این موضوع مورد تصویب شورای اسلامی شهر قم قرار گیرد، شهرداری قم در حد توان و ظرفیت در این زمینه ورود خواهد داشت.

مدیرکل حوزه شهردار قم ظرفیت‌های ورزشی قم را ازجمله شاخص‌های استانی ذکر کرد و با اشاره به لزوم پشتیبانی دستگاه‌ها و نهادهای استانی و همچنین بخش خصوصی از امور ورزشی اذعان کرد: قطعاً ظرفیت‌های مالی مختلفی را می‌توان برای پشتیبانی از ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در استان به کار گرفت که امیدواریم این موضوع از سوی تمامی دست‌اندرکاران مورد اهتمام قرار گیرد.