سرانه ۳۱ مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم/ آغاز فاز سوم بوستان بزرگ خضرنبی(ع)
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیر منطقه چهار شهرداری قم گفت: سرانه مناطق و فضای سبز در این منطقه برای هر فرد ۳۱ مترمربع است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، علیرضا اقبالیان در گفت و گویی، با بیان اینکه توسعه پروژه‌های فضای سبز یکی از اهداف شهرداری منطقه چهار در سال گذشته بود، اظهار کرد: پروژه‌های فضای سبز در مباحث بوستانی از جمله بوستان خضر است که فاز دوم در سال ۱۴۰۲ به پایان رسید و فاز سوم آن آغاز شده است؛ برای بوستان کوثر آب‌نما و روشنایی در حال تکمیل است و فاز سوم آن در دستور کار است.

وی افزود: در بوستان زائر تکمیل آلاچیق‌ها، نمازخانه و سرویس بهداشتی در دستور کار است، در بوستان علوی حدود ۲۵ میلیارد تومان در بحث روشنایی و کاهش مصرف انرژی را داشتیم و مباحث بوستان‌های جدیدی که در قالب ۱۳۰ بوستان منطقه چهار است نیز ادامه دارد.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم خاطرنشان کرد: سرانه مناطق و فضای سبز ما نسبت به مناطق دیگر بیشتر است و به ۳۱ متر مربع می‌رسد.

اقبالیان مطرح کرد: منطقه چهار شهرداری قم دارای ۳۰۰ هکتار سرانه فضای سبز جنگلی و ۳۰۰ هکتار سرانه فضای سبز بوستان شهری بوده که فرامنطقه‌ای و فرااستانی است.

وی اضافه کرد: این فضای سبز در قالب بوستان زائر، بوستان شهدای گمنام، بوستان کوثر، بوستان علوی و باغ پرندگان هم‌اکنون مورد استفاده مردم شهر و زائران است.