دولت به دنبال پرداخت بدهی خود به صندوق‌های اجتماعی است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
خبرگزاری ایلنا نوشت: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت تلاش می‌کند بدهی خود را صندوق‌های اجتماعی را بپردازد و آنطور که گفته شده ظاهرا بخشی از بدهی دولت به صندوق روستاییان و عشایر پرداخت شده و باقی نیز پرداخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سید محمد حسینی در همایش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: یکی از شعارهای این همایش تحقق عدالت اجتماعی در کنار گسترش بیمه اجتماعی و توسعه روستایی است. آرمان همه انبیا  و فلسفه و حکمت ارسال رُسُل و انزال کتب، اجرای عدالت است.

وی با اشاره به وضعیت روستاها پیش از انقلاب اظهار داشت: قبل از انقلاب روستاها رها شده بودند و حتی برخی از آنها جاده نداشتند اما از ابتدای انقلاب، برقراری عدالت و پیشرفت روستاها از دغدغه‌های اصلی ما بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: البته توجه به برقراری عدالت در دوره‌هایی بعد از انقلاب پررنگ و در دوره‌هایی کمرنگ بوده است. در هشت سال دولت قبل ضریب جینی و فاصله طبقاتی افزایش پیدا کرد و توجه کمتری به محرومان شد.

به گفته حسینی، رهبر انقلاب همواره به روستاییان و عشایر توجه داشتند و مشاهیر ما از روستاها بودند. همچنین در دوران دفاع مقدس روستاها نقش موثری در پیروزی داشتند و شهدای بسیاری در این راه دادند.

وی به اهمیت تبیین خدمات صندوق روستاییان و عشایر اشاره و تصریح کرد: این صندوق یکی از مصداق‌های خدمات ما به روستاییان و عشایر  است اما کافی نیست.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت توجه به روستاها و عشایر کشور خاطرنشان کرد: یکی از معضلات کشور حاشیه‌نشینی است که اگر توجه به روستاها و امکانات لازم در آنجا بیشتر شود، حاشیه‌نشینی نیز کمتر می‌شود. ما با افزایش امکانات در روستاها باید مهاجرت از روستا به شهر معکوس کنیم.

حسینی با بیان اینکه رهبری همواره تاکید دارند که مناطق روستایی و عشایر کانون تولید هستند، ابراز داشت: وقتی ما سال را به نام سال تولید نامگذاری می‌کنیم باید به اینها توجه کنیم. ما هر چه در روستاها سرمایه‌گذاری کنیم، کم است.

وی به تلاش دولت برای پرداخت بدهی به صندوق‌های اجتماعی اشاره و عنوان کرد: این دولت تلاش می‌کند بدهی صندوق‌ها را بپردازد و آنطور که گفته شده ظاهرا بخشی از بدهی دولت به صندوق روستاییان و عشایر  پرداخت شده و باقی نیز پرداخت خواهد شد. این صندوق مولود انقلاب است و باید به آن توجه شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام یادآور شد: اصلاح قوانین، ساختارها و تشکیلات سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی در جهت تامین عدالت و یکسان‌سازی قواعد بیمه‌ای و جلوگیری از انباشت بدهی‌های دولت و رعایت قواعد بیمه‌ای و تامین بار مالی تامین شده و… از جمله اهداف این سیاست‌هاست که باید آنها را پیگیری کرد. اسناد بالادستی نباید بایگانی شوند. رییسی نیز این سیاست‌ها را پیگیری می‌کنند.

حسینی با یادآوری سند چشم‌انداز بیست ساله بیان کرد: اگرچه چند سالی بیشتر تا پایان این سند باقی نمانده اما ما تلاش می‌کنیم به درصدی از اهداف این صندوق برسیم.

وی افزود: برخورداری از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تامین اجتماعی و فرصت‌های برابر باید مطالبه همگان باشد و دولت هم برای برقراری این حقوق تلاش کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به تاکید قانون اساسی بر رفع تبعیض و ایجاد رفاه، رفع فقر و برطرف کردن هرگونه محرومیت و ایجاد اشتغال و حق مسکن و… اشاره کرد و گفت: تمام مجموعه‌ها باید در مسیر تحقق این اصول مسئولیت خود را انجام دهند.

حسینی با بیان اینکه صندوق بیمه روستاییان و عشایر در جهت کاهش فقر مطلق می‌تواند کمک کند، اظهار داشت: داشتن فقر مطلق زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. تمام دستگاه‌ها باید کار کنند تا فقر مطلق را کاهش دهیم.

وی با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصریح کرد: بخشی از لایحه‌ی دو فوریتی‌ای که به مجلس داده شده به تقویت این قانون برمی‌گردد. در این قانون بیان شده با تقویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر اقداماتِ لازم صورت گیرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اضافه کرد: بیمه‌ این مادران ۱۰۰ درصد توسط دولت پرداخت خواهد شد. همچنین در آن گفته شده با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سابقه بیمه‌های بیمه‌گذار اضافه شود.

در پایان این جلسه، از اجرای رسمی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر رونمایی شد.