دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات کشور است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن امروز می‌خواهد نقاط ضعف را بزرگ و دستاوردهای بزرگ را کوچک نشان دهد .

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری چهارشنبه شب در سخنرانی سلسه جشن‌های دهه فجر در مسجد چهار مردان، قم بابیان اینکه ما به آن اندازه که از دولت انقلابی توقع داشتیم هنوز محقق نشده اما اگر رویه دولت قبل ادامه داشت امروز هزینه کالاهای مصرفی مردم به‌صورت نجومی افزایش می‌یافت و قیمت هر کیلو مرغ به ۲۵۰ هزار تومان می‌رسید، خاطرنشان کرد: در مورد دولت سیزدهم باید منصفانه قضاوت کنیم؛ دولت دوازدهم خزانه کشور را تا سال ۱۴۰۴ خالی کرده است و دولت سیزدهم ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت سابق را پرداخت می‌کند.

وی بابیان اینکه دولت سیزدهم شتاب تورم را کنترل کرده است، اضافه کرد: وضع اقتصادی مردم خوب نیست و بسیاری از مردم از مشکلات ناراضی هستند اما اگر رویه دولت قبل ادامه داشت، مشکلات و گرفتاری‌ها بسیار بیشتر از این مقدار بود.

ذوالنوری ادامه داد: مسیر کشور رو به روشنایی و رشد است و اگر این دوره جرح اقتصادی بگذرد و وضعیت اقتصادی دولت بهبود یابد، شرایط بهتر خواهد شد؛ دشمن به‌خوبی می‌داند اگر ایران از این مرحله عبور کند تحریم‌ها دیگر اثرگذار نخواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: دولت سیزدهم استقراض از بانک مرکزی را به یک‌چهارم و فروش اوراق را به یک‌سوم کاهش داده و بدون این ابزارها، کشور را اداره می‌کند.

ذوالنوری در ادامه با تاکید بر ضرورت و اهمیت جراحی اقتصادی دولت سیزدهم، یادآور شد: تا قبل از این جراحی و اصلاحات، محصولات وارداتی حاصل از ارز صادراتی در اقلام غذایی، دارویی و غیره به دست مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسید و سود آن به جیب دلالان می‌رفت.

وی اضافه کرد: همچنین محصولات و کالاهایی که به نام ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری و صادر می‌شد به مصرف همسایگان می‌رسید، این سیاست در کوتاه‌مدت دردهایی دارد اما در بلندمدت به سود مردم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مشکلات اخیر در کمبود سرم، تصریح کرد: بخشی از این کمبودها به خاطر عدم اجرای درست پرونده‌های الکترونیک و بخشی هم از دلالی سرم توسط برخی افراد و پزشکان ناشی شده است.

ذوالنوری بابیان اینکه ایران امروز در بحث پزشکی در سطح جهان حرف برای گفتن دارد، گفت: بسیاری از عمل‌های پزشکی که با هزینه بسیار بالا در کشورهای خارجی انجام می‌گیرد باکیفیت و ضریب اطمینان بیشتر ولی هزینه پایین‌تر در ایران انجام می‌گیرد؛ امروز از بسیاری از مردم کشورهای اروپایی بخصوص در بخش دندان‌پزشکی به ایران مراجعه می‌کنند.

ذوالنوری با اشاره به‌ضرورت جاری بودن جریان اینترنت بر بستر شبکه ملی ارتباطات و اطلاعات، گفت: امروز به نحوی القا می‌کنند که ساماندهی فضای مجازی به معنای قطع ارتباط با دنیا و تعطیلی کسب‌وکارهای مجازی است؛ می‌توان همه نیازهای کسب‌وکار، علم و پژوهش و ارتباط با دنیا از بستر اینترنت سالم شبکه ملی ارتباطات و اطلاعات انجام داد.

وی بابیان اینکه شبکه ملی اطلاعات هنوز در ابعاد مختلف راه‌اندازی موتور جستجو، فضای ذخیره‌سازی ابری، زیرساخت‌های لازم، پلتفرم‌های داخلی و محتوای تولید داخل ضعف‌هایی دارد، نسبت به تقویت این شبکه بومی تاکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور، بیان کرد: در این حوادث مردم به‌رغم تمام مشکلات معیشتی و اقتصادی، بخاطر مشاهده رفتارهای جنون‌آمیز اغتشاشگران، توهین به مقدسات، همراهی آشکار اغتشاشگران با دشمنان ایران و سیاست کشته سازی آن‌ها با این افراد همراه نشدند.

ذوالنوری بابیان اینکه دشمنان به امید واهی سقوط جمهوری اسلامی در اغتشاشات اخیر مذاکرات وین را تعطیل کردند، ادامه داد: طی این حوادث افرادی مرتبط با ۱۷ سفارتخانه دستگیر شدند.

وی بیان کرد: دشمنان با پوشاندن نقاط قوت و دستاوردهای شگرف نظام در کنار بزرگنمایی و دروغ در خصوص ضعف‌های کشور در حال بمباران فکر و اندیشه نسل جوان است.

ذوالنوری با اشاره به القا و تطهیر نظام پهلوی و دروغ‌گویی نسبت به وضعیت بهتر دوران پیش از انقلاب در مقایسه با دوران بعد از انقلاب، گفت: بزرگ‌ترین لقب و افتخاری که رسانه‌های غربی و ضد نظام اسلام برای محمدرضا شاه می‌گفتند ژاندارم منطقه بود که معنای دقیق‌تر آن سگ نگهبان آمریکا در خاورمیانه برای تأمین منافع ایالات‌متحده بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه استقلال یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امروز هیچ کشور و قدرتی در دنیا نمی‌تواند ادعا کند که جمهوری اسلامی مرعوب قدرت‌های دیگر است و نمی‌تواند خواسته‌های خود را در سطح منطقه و جهان به‌پیش ببرد؛ همه کشورها بر این، اذعان دارند که ایران در عرصه استقلال و سیاست خارجی به هیچ کشور و قدرتی وابستگی ندارد و مستقلاً تصمیم می‌گیرد و اقدام می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ایران قبل از انقلاب توانایی تعمیر تانک‌ها و سایر ادوات جنگی خودش را نداشت، یادآور شد: بعد از انقلاب قدرت ایران به‌جایی رسیده که قدرت‌های بزرگ دنیا به بهانه قدرت نظامی روزافزون، در حال پرونده‌سازی برای قدرت هسته‌ای، موشکی و غیره است.

موشک و پهبادهای ایرانی امروز در جنگ اوکراین روسیه را در برابر تمام دنیا قرار داده است، امروز جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه امنیت خود را حفظ کرده و گزینه روی میز جنگ نظامی دشمنان را ناکارآمد کرده، با موشک و پهبادهای خود ابرقدرتی مانند روسیه را در یک جنگ فراگیر نجات داده است.

وی با اشاره به معامله ۴۰۰ میلیارد دلاری با عربستان در خصوص معامله قرن و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: ترامپ تنها ۱۰ روز بعد از انعقاد این قرارداد، سعودی‌ها را گاوشیرده خطاب کرد و به آن‌ها تاکید کرد که بدون حمایت آمریکا شما ۱۰ روز نیز برابر جمهوری اسلامی نمی‌توانید دوام بیاورید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز ایران در منطقه خاورمیانه تاثیرگذار و الهام‌بخش است، ادامه داد: قدرت روزافزون جمهوری اسلامی بود که دشمنان را مجبور به ایجاد گروهک‌های تروریستی، معامله قرن و نقشه خاورمیانه جدید بود؛ آمریکایی صراحتا بیان می‌کنند چون امروز خاورمیانه در اختیار جمهوری اسلامی است ما مجبور به فعالیت علیه ایران هستیم.

وی در ادامه با اشاره به حمله نظامی به تأسیسات نظامی اصفهان، گفت: اسرائیل هنوز این خرابکاری را بصورت رسمی تایید نکرده ولی ما جنس این اقدام را از نوع خرابکاری‌های اسرائیلی می‌دانیم و از طرف دیگری هنوز ابعاد مختلف آن مشخص نشده و تا روشن شدن همه زوایا باید منتظر بمانیم.

ذوالنوری ادامه داد: این چهار ریز پرنده که به تأسیسات اصفهان حمله کردند نمی‌توان بخاطر کوچکی در زمره پهپادها قرار داد، این ریز پرنده‌ها بخاطر کوچکی و عملیات ناموفق خود در این اقدام، آسیبی خاصی به این تأسیسات وارد نکردند.

وی اضافه کرد: شناسایی عاملین این اقدام برای جمهوری اسلامی کار دشواری نیست و ایران در هر زمان و مکانی که منافع آن اجتناب کند، پاسخ این اقدام را باقدرت خواهد داد.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه اخیر سفارت جمهوری آذربایجان و مواضع بعدی پس‌ازاین حادثه، اظهار داشت: در حال تمام تلاش نظام سلطه بر ایجاد درگیری بین ایران با همسایگان است و ایران صلاح نمی‌داند در این امور در زمین دشمن بازی کند وگرنه این قبیل از کشورها در برابر ایران قوی و قدرتمند به چشم نمی‌آیند. ایران به دنبال مدیریت منطقه و برخی سران با حفظ قدرت منطقه‌ای خود است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بروز چند مورد مسمومیت در برخی مدارس دخترانه قم، گفت: احتمال می‌دهیم این‌یک کار خرابکارانه در حد محدود است که باید عوامل آن شناسایی شوند؛ نمایندگان مردم قم در مجلس قم پیگیر این مساله در دو دستگاه امنیتی و آموزش‌وپرورش است ولی اصل این اقدام مساله نگران‌کننده نیست ولی عوامل آن را باید در زمره محارب و مفسد فی‌الارض شناسایی و برخورد لازم را کرد.