در زمان احمدی‌نژاد کارگران سانسور می‌شدند و در دوران روحانی تنها یک نماینده کارگری تریبون داشت
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
اولیاء علی بیگی گفت: آخرین یادگار آقای رئیسی برای کارگران لایحه ارتقای امنیت شغلی بود که به همت ایشان طراحی شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، صبح امروز هشتمین همایش ملی کار ایران با حضور وزیر، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون روابط کار این وزارتخانه، رئیس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و تعدادی از کارشناسان روابط کار در سالن تلاش وزارت کار به همت وزارت کار و موسسه کار و تامین اجتماعی برگزار شد.

اولیاء علی بیگی (رئیس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار) در این همایش ملی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور گفت: آخرین یادگار آقای رئیسی برای کارگران لایحه ارتقای امنیت شغلی بود که به همت ایشان طراحی شد.

وی با اشاره به اینکه باید مجلس این لایحه امنیت شغلی را تایید کند، افزود: رییس جمهور نماد عدالت خواهی و انتقادپذیری بود. در زمان آقای احمدی نژاد ما کارگران به شدت سانسور می‌شدیم و در دوران آقای روحانی تنها به یک نماینده کارگری تریبون داده می‌شد. اما شخص آقای رئیس جمهور بر حرف زدن همه تاکید داشتند. ایشان در آخرین اقدام از سه جانبه گرایی علیرغم تلاش برخی برای انحلال آن دفاع کرد.

علی بیگی تصریح کرد: پیام ما به کارفرمایان این است که ارتقای امنیت شغلی به نفع همه از جمله خود کارفرمایان است. این درست نیست که ۲۹ سال یک کارگر با قرارداد سه ماهه کار کند و در سال آخر اخراج شود. وقتی یک دزد که حین دزدی دستگیر شده بدون دادگاه و بدون وکیل نباید مجازات شود، این حق که کارگر برای اخراج نشدن بتواند از خود و حریم و حیثیت خویشتن در ادارات کار دفاع کند.

در پایان این نشست تاکید شد که دولت موظف است سند جامع کار شایسته و قرارگاه ایمنی کارگاه‌های کوچک را طراحی کند.

  • منبع خبر : ایلنا