حقوق فروردین ماه کارگران کمباین‌سازی تبریز پرداخت شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران کارخانه کمباین‌سازی سهند تبریز از دریافت حقوق فروردین ماه سال ۱۴۰۱خود خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، تعدادی از کارگران کارخانه کمباین‌سازی سهند تبریز، از دریافت حقوق فروردین ماه ۱۴۰۱ خود بعد از گذشت ۱۰۳روز از آغاز فروردین ماه سال جاری خبر دادند.

این کارگران گفتند: یک ماه از مجموع سه ماه معوقات مزدی کارگران کمباین‌سازی تبریز که مربوط به فروردین ماه سال جاری می‌شود، بعد از ظهر روز دوشنبه (۱۳تیر ماه) پرداخت شد.

به گفته این کارگران، در حال حاضر آن‌ها غیر از دوماه مزد پرداخت نشده و آنها نگران وضعیت سایر معوقات و بلاتکلیفی شرکت هستند که علارغم اینکه امکان تولید کمباین در کارخانه وجود دارد اما اقدامی برای تولید و فروش کمباین نمی‌شود.

آنها با بیان اینکه هر روز بر مشکلات این کارخانه افزوده می‌شود، گفتند: اگر تولید در این واحد انجام شود همه مشکلات مالی کارفرما برای پرداخت حقوق کارگران مرتفع می‌شود.

کارگران این کارخانه با بیان اینکه موانعی برای ساخت و تحویل کمباین به مصرف‌کنندگان نهایی و کشاورزان وجود دارد که باید به کمک بانک عامل و وزارت جهاد کشاورزی برطرف شود، تشریح کردند: دولت در بودجه سالانه بخش کشاورزی ردیف مستقلی را برای حمایت از کشاورزان، باغداران و دامداری‌ها جهت نوسازی و تجهیز ماشین آلات کشاورزی از جمله کمباین در اختیار واحد مکانیزاسیون جهاد کشاورزی قرار می‌دهد. کشاورزی ایران به منظور حرکت از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی نیاز به نوسازی و استفاده از ماشین آلات به‌روز دارد. از آنجا که قیمت ماشین آلات و ادوات کشاورزی بالا است، دولت برای حمایت از فعالان این عرصه اقدام به ارایه وام تا سقف ۸۰ درصد از کل مبلغ پیش فاکتور خرید ادوات کشاورزی و کمباین کرده است.

کارگران کمباین‌سازی تبریز با بیان این پرسش که چرا کارفرما و مدیران کمباین‌سازی برای رفع مشکلات کارخانه با جهاد کشاورزی و بانک عامل گفتگو نمی‌کنند، گفتند: اگر بلاتکلیفی کارخانه و کارگران ادامه پیدا کند به زودی این واحد تعطیل و کارگران بیکار می‌شوند.

آن‌ها با بیان اینکه ما از مسئولان شهرستانی انتظار داریم چاره‌ای برای وضعیت کارخانه و پرداخت دستمزد نیروی کار شهرداری کمباین‌سازی سهند تبریز بیندیشند، در پایان گفتند: ۵۵ نفر در مجموعه کمباین‌سازی فعالیت دارند که نگران اشتغال و معیشت خود هستند.

  • منبع خبر : ایلنا