جلسه هیات اجرایی خانه‌های کارگر قزوین برگزار شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
جلسه هیات اجرایی خانه کارگر استان قزوین با موضوع بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، مشکلات درمان تامین اجتماعی، حذف سطوح مزدی از مصوبات شورای عالی کار، افزایش سن بازنشستگی و وضعیت درمان در بیمارستان‌های خصوصی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، علی اکبر سیارمهر (رییس انجمن صنفی رانندگان استان قزوین) در جلسه هیات اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: متاسفانه موازنه و عدالتی در شورای عالی کار برای تصمیم گیری‌ها نیست و بعضا کارگران متضرر خواهند شد.

وی با اظهار اینکه تعیین دستمزد سالانه باید با توجه به نرخ تورم و سبد معیشت صورت گیرد، افزود: تشکل‌های کارگری پشتیبان نمایندگان واقعی خود در شورای عالی کار هستند.

ابوالفضل چگینی (عضو کمیته بیمه و درمان استان قزوین) نیز با بیان اینکه برخی‌ در تامین اجتماعی به دنبال تضعیف درمان مستقیم هستند، گفت: متاسفانه در گذشته تامین بودجه دارویی براساس قلم دارو بوده ولی از سال گذشته براساس ریال دارو شده که این‌ موضوع موجب کاهش دارو در سطح استان شده است.

وی با اظهار اینکه کاهش ذخایر ارزی سازمان موجب کاهش دارو به ویژه برای بیماران سرپایی بیمارستان‌ها شده است، افزود: متاسفانه نمایندگان و رابطین کمیته بیمه درمان در بیمارستان برای پیگیری مطالبات بیماران به صورت کامل به وظایف خود عمل نمی‌کنند که نیازمند چاره‌یابی است.

محرم سلیمانی فر (رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان قزوین) نیز گفت: اشتغال دوباره بازنشستگان در واحدهای تولیدی معضل بزرگ و مانع اشتغال جوانان تحصیلکرده است.

وی با اعلام اینکه افزایش حقوق سال بعد براساس تورم سالجاری اعلام می‌شود، گفت: این تناقض موجب تضییع حقوق کارگران شده است.

در ادامه عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین) با بیان اینکه تشکل‌ها برای افزایش حقوق سال آتی اتحاد کامل دارند، گفت: حمایت و اتحاد در راستای احقاق حقوق کارگران برای سال آتی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی افزود: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی قزوین متحد پشتیبان نمایندگان کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان کشوری خود هستند.

این فعال کارگری با اظهار اینکه براساس رای جدید دیوان عدالت اداری تعیین حقوق سایر سطوح دستمزدی از مصوبات شورای عالی کار حذف شده است، تصریح کرد: به زودی با رایزنی و جلسه با نمایندگان قزوینی در شورای عالی کار به دنبال راهکاری برای ابطال این مصوبه خواهیم بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین با اعلام اینکه تشکل‌های کارگری از حقوق خود عقب‌نشینی نخواهند کرد، افزود: از نمایندگان‌تشکل‌های کارگری تقاضا داریم در راستای افزایش حقوق بیشتر کارگران نسبت به سال قبل باتوجه به تورم افسارگسیخته تلاش مضاعفی کنند.

این فعال کارگری با اعلام اینکه افزایش مالیات فقط دامن کارگران و کارمندان را به عنوان ضعفای جامعه را می‌گیرد، تصریح کرد: براساس گفته مسئولان هنوز بیش از ۵۰ درصد پزشکان دستگاه پوز فروش را برای فرار مالیاتی نصب نکرده‌اند که کسی رسیدگی نمی‌کند.

وی با اعلام اینکه تورم موجود به دلیل سیاست‌های غلط دولت در زمینه‌های مالی و پولی است، تصریح کرد: چرا باید دود تورم به چشم ضعفا برود.

وی از پیشنهاد وزیر رفاه برای ادغام صندوق‌های بیمه‌ای خبرداد و اظهار کرد: انتظار جامعه کارگری به عنوان یکی از ذینفعان صندوق تانین اجتماعی ادغام با صندوق‌های متمول است.

وی در ادامه درباره پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه سال آتی گفت: از نمایندگان‌ مجلس می‌خواهیم جلوی این موضوع ایستادگی کنند.

این فعال کارگری با اظهار اینکه بیش از ۶۰ درصد جامعه کارگری در بخش خدماتی مشغول هستند و این یک معضل برنامه‌ریزی اقتصادی است، افزود: وقتی کارگران فاقد امنیت شغلی، حداقل حقوق و مزایای قانونی‌اند جذب محیط‌های تولیدی نمی‌شوند.

  • منبع خبر : ایلنا