تولیت حرم حضرت معصومه: خودروسازان انتقادهای منطقی مردم را بشنوند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مدیران شرکت‌های خودروساز باید با غیرت دینی و ملی به دور از بازی‌های سیاسی به مردم خدمت کنند، گفت: مسئولان شرکت‌های خودروساز نباید در اتاق‌های در بسته بنشینند بلکه باید بین مردم حضور پیدا کنند و نظرات و انتقادهای منطقی مردم را بشنوند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و جمعی از مدیران عامل شرکت‌های زیر مجموعه ایران خودرو که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، اظهار کرد: پیامبر اسلام فرمودند وقتی من امر می کنم کاری را انجام دهید، شما در حد استطاعت خود آن کار را انجام دهید.

وی با بیان اینکه ما یک قاعده فقهی عقلایی داریم که انسان وقتی توان انجام کاری را دارد نباید به بهانه مشکلات آن کار را ترک کند، گفت: یک قاعده دیگر هم داریم که وقتی نمی توانید کاری را به صورت کامل انجام دهید به صورت کامل آن را ترک نکنیم بنابراین کارهایی که توان داخلی بر انجام آن وجود دارد نباید ترک شود.

وی گفت: مردم و مدیران میانی کشور نگاهشان به مدیران ارشد است و وقتی رئیس جمهور دلش می‌خواهد کار کند و به خط و ربط‌ ها هم کار ندارد این در جامعه هم تأثیرگذار است.

سعیدی گفت: خودرو صنعتی است که همه مردم و نهادهای مختلف کشور با آن درگیر هستند به همین علت از اهمیت و حساسیت بسیاری برخودار است.

آمار خودروهای تحویلی به مردم امسال ۶۰ درصد افزایش می‌یابد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودردو نیز در این دیدار با بیان اینکه هرگز فعالیت‌ها و عملکردها را به تحریم گره نزدیم و با هر سختی و تلاشی بود کار را به پیش بردیم، گفت: روزانه به طور میانگین ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو تولید می کنیم و برنامه امسال تولید و تحویل ۷۵۰ هزار خودرو سبک و سنگین به مردم است که ۶۰ درصد بیشتر از سال قبل خواهد بود.

مهدی خطیبی با بیان اینکه ایران خودرو از نظر شاخص های ابعادی مانند تیراژ تولید و گردش مالی بزرگترین خودرو ساز خاورمیانه و بزرگترین شرکت صنعتی ایران و غرب آسیا است، گفت: از ابتدای مدیریت جدید ایران خودرو که از بهمن ۱۴۰۰ آغاز شد ۸۲ هزار و ۵۰۰ خودرو ناقص در پارکینگ‌ها بود که حاشیه ساز شده بود و کاری که ما کردیم این بود که گفتیم تولید باید به صورت کامل باشد و در سه مرحله از ابتدای خرداد ۱۴۰۱ به طور کامل تولید ناقص را در گروه صنعتی ایران خودرو کنار گذاشتیم و از آن به بعد هر چه تولید شده تولید کامل بوده است.

وی ادامه داد: تولید کامل خودرو ۷ هزار میلیارد تومان صرفه جویی هزینه را به دنبال داشته است و ۲۵ درصد شاخص های منفی کیفیت را کاهش داده است و در نتیجه کیفیت خودروها را ارتقا داده به صورتی که مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو از ابتدای امسال ۳۸ درصد کاهش داشته است .

خطیبی با اشاره به طرح های توسعه ای ایران خودرو تولید ۲ خودرو جدید را در دستور کار دانست که در سال آینده وارد بازار می شود و گفت: در حوزه صادرات هم توفیقات خوبی را داشته ایم و علاوه بر کشورهایی که از قبل به آنها صادرات داشته ایم کشورهای ونزوئلا و روسیه نیز قراردادهای خوبی را امضا کردند که در سال آینده با تیراژ بالا به این کشورها صادرات خواهیم داشت.

وی با توجه به اشتغال زایی در ایران خودرو اظهار کرد: ما در ایران خودرو حقوق ۶۰ هزار نفر را به صورت مستقیم پرداخت می کنیم و با برنامه های جدید ما فقط در ایران خودرو دیزل از ابتدای سال تا به حال ۲ هزار و ۲۰۰ نفر مشغول کار شدند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودردو گفت: همچنین در ایران خودرو به شرکت های دانش بنیان هم توجه شده و ۲۲۰ فعالیتی که شرکت های دانش بنیان می توانستند برای ایران خودرو انجام دهند تعریف شد و ۵۴ قرارداد منعقد شده است.