توسعه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در منطقه آزاد چابهار
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
صبح امروز خداداد اولیایی (مدیر بیمه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان) با جواد سپاهی (معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار) دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مدیر بیمه اجتماعی سیستان و بلوچستان با جواد سپاهی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار دیدار و گفتگو کرد.

اولیایی با ارائه گزارشی از ضریب پوشش بیمه اجتماعی در شهرستان چابهار، خواستار همکاری و تعامل هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی برای برخورداری هرچه بیشتر مردم از مزایای بیمه اجتماعی شد و اظهار داشت: بیمه اجتماعی یکی از مهمترین مؤلفه‌های توسعه اقتصادی است و بر اساس قانون بهره‌مندی از آن، حقی همگانی برای همه مردم است.

وی یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی را تلاش برای کاهش و رفع نابرابری ها عنوان کرد و افزود: دولت با حمایت از جامعه هدف در پرداخت هفتاد درصد از حق بیمه شرایط را برای عضویت افراد در صندوق بیمه اجتماعی فراهم کرده و مردم می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان با تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی در گسترش پوشش بیمه اجتماعی، گفت: دستگاه های اجرایی دارای جامعه هدف مشترک، بخشداران و دهیاران به واسطه ارتباط نزدیک با مردم، نقش مؤثری در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دارند و این تعامل و همکاری به نفع مردم خواهد بود.

سپاهی هم با اعلام آمادگی برای توسعه بیمه اجتماعی، گفت: تبیین خدمات ارزشمند دولت و استفاده مردم از ظرفیت های قانونی در افزایش رضایتمندی و بهبود وضعیت زندگی آنان تأثیر مطلوبی دارد.

فرماندار ویژه شهرستان چابهار افزود: بیمه اجتماعی مزایای بسیار خوبی دارد و مهمتر از هر چیز تأمین امنیت شغلی و رفاه نسبی برای اقشار مولد از مهمترین کارکردهای آن است که با همکاری بخشداران و دهیاران تلاش می‌کنیم بیشترین رشد بیمه اجتماعی را در سطح استان داشته باشیم.