تقاطع باغیک_تفرش ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم از پیشرفت ۲۵ درصدی احداث تقاطع باغیک_ دستجرد_ تفرش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، حسین فراهانی زنجیرانی روز جمعه در حاشیه بازدید سید محمدتقی شاهچراغی از طرح احداث تقاطع غیر همسطح باغیک-دستجرد-تفرش، افزود: این طرح به منظور رفع نقطه حادثه خیز باغیک – تفرش واقع در محور قدیم سلفچگان- ساوه با اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیارد ریال در استان قم عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: در این طرح یک دستگاه پل باکسی زیرگذر به ارتفاع ۴.۵ متر و دهانه ۱۲ متر در محل احداث می شود.
زنجیرانی خاطرنشان کرد: هزینه مورد نیاز پروژه به صورت مشترک و از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و نیز اعتبارات استان قم تامین شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم ادامه داد: این طرح مهم که از تیرماه سال‌جاری آغاز شده تا خرداد ماه سال آینده بصورت کامل در اختیار مردم قرار می گیرد.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار تن در شرایط عادی و ۵۰ هزار تن در فصول خاص، به مرکزیت شهر دستجرد یکی از بخش‌های پنج گانه قم است که با مرکز استان حدود ۷۵ کیلومتر فاصله دارد. این بخش دارای n, دهستان دستجرد و قاهان و ۵۲ روستا است.

بخش خلجستان دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است و به لحاظ داشتن محیط زیستی سرشار از لطافت و زیبایی و گردشگاه‌های طبیعی و بکر، منطقه‌ای ممتاز برای گردشگری به حساب می‌آید.

  • منبع خبر : ایرنا