تربیت شهروند نمونه از اهداف آموزش و پرورش قم است/ معلمان ساعتی را به ترویج فرهنگ شهروندی اختصاص دهند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه سه قم گفت: امیدواریم روزی در آموزش و پرورش استان برسد که طی آن تمام معلمان روز یا ساعتی را اختصاص به ترویج فرهنگ شهروندی و تربیت شهروند نمونه بدهند تا شهر مقدس قم بتواند در آینده به شهری نمونه در حوزه فرهنگ شهروندی تبدیل گردد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سیدحسین رضوی حائری در حاشیه برگزاری آیین«آموزگار شهروند» در خانه موزه شهیدان زین‌الدین اظهار داشت: در این آیین از ۳ هزار و ۲۰۰ فرهنگی شاغل در ناحیه سه آموزش و پرورش قم، افرادی که بیشترین تلاش و فعالیت را در ترویج فرهنگ شهروندی و اخلاق متعالی در بین مدارس و دانش آموزان داشته‌اند، مورد تجلیل و قدردانی گرفتند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه سه قم ادامه داد: تربیت شهروندان نمونه از اهداف آموزش و پرورش قم است و در این آیین از ۱۴ نفر از معلمانی که دارای تألیفات و آثار برجسته‌ای در حوزه فرهنگ شهروندی بودند، با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.

رضوی حائری اضافه کرد: امیدواریم روزی در آموزش و پرورش استان برسد که طی آن تمام معلمان روز یا ساعتی را اختصاص به ترویج فرهنگ شهروندی و تربیت شهروند نمونه بدهند تا شهر مقدس قم بتواند در آینده به شهری نمونه در حوزه فرهنگ شهروندی تبدیل گردد.

وی با اشاره به همکاری آموزش و پرورش با سازمان‌های تابعه شهرداری قم ابراز داشت: در طول سال برنامه‌های مختلفی در حوزه فضای سبز، فرهنگ شهروندی، مدیریت پسماند، تفکیک زباله و غیره با تعامل شهرداری در حال انجام است.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه سه قم عنوان کرد: به خاطر همکاری تنگاتنگ بین آموزش و پرورش استان و شهرداری قم توجه به مساله فرهنگ شهروندی در بین جامعه فرهنگی استان نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده و یکی از معلمان این ناحیه اخیراً تألیفاتی در خصوص فرهنگ شهروندی به رشته تحریر درآورده است.