تداوم اعتراض رانندگان استیجاری انتقال گاز میان‌کوه: خواستار افزایش حقوق هستیم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شماری از رانندگان مینی‌بوس و اتوبوس استیجاری منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه از نابرابری دستمزد، حقوق و مزایای شغلی نسبت به دیگر همکاران خود انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، شماری از رانندگان مینی‌بوس و اتوبوس استیجاری منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه در انتقاد به بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات خود، در ادامه اعتراضات هفته گذشته، صبح امروز شنبه (۲۶ خرداد ماه) در محوطه واحد حمل و نقل ساختمان اداری عملیات خطوط لوله تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض گفت: بعد از گذشت حدود ۲۰ روز اعتراض صنفی برای وصول مطالبات، علارغم دادن وعده از سوی برخی مسئولان، هنوز مشکلاتمان مرتفع نشده است.

او گفت: تبعیض و نابرابری از لحاظ دستمزد، حقوق و مزایا در نتیجه حضور شرکت‌های پیمانکاری تامین نیرو در این واحد عملیاتی انتقال گاز، مشکلات معیشتی برای برخی کارگران راننده به وجود آورده است.

او با بیان اینکه خواستار حذف پیمانکار و نزدیک کردن حقوق راننده‌های استجاری به دیگر رانند‌های این شرکت و سایر شرکت‌های منطقه هستیم، گفت: چندین سال است ما رانندگان اتوبوس و مینی‌بوس استیجاری، درخواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی را داریم اما تغییری در شرایط شغلی و مزایای دریافتی ما در نتیجه حضور پیمانکاران ایجاد نمی‌شود.

به گفته وی؛ سطح حقوق ۳۱ نفر از رانندگان مینی‌بوس و اتوبوس‌های استیجاری واحد حمل و نقل منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه واقع در شهرستان امیدیه که مسئولیت جابجایی کارگران را برعهده دارند به نسبت دیگر رانندگانی که در این شرکت و سایر شرکتهای نفتی و پتروشیمی منطقه امیدیه فعالیت دارند، پایین‌تر است.

این کارگر گفت: طی ۲۰ روز گذشته هنوز مسئولی در منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه حاضر به پاسخگویی نبوده است، به همین دلیل مطالبه‌گری‌ را در روز‌های آینده ادامه می‌دهیم.

  • منبع خبر : ایلنا