پزشکیان می تواند پاسخگوی بسیاری از مطالبات مردم و جوانان باشد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
استاندار سابق فارس معتقد است مسعود پزشکیان کاندیدای ریاست جمهوری مورد قبول نظام است و امکان ایجاد هماهنگی میان ارکان نظام را دارد و می تواند قشر وسیعی از مردم را جذب کند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، عنایت رحیمی در گفت و گویی به خصوصیات دکتر پزشکیان مانند ساده زیستی، صداقت، تسلط بر امور دینی، مذهبی، تسلط بر قانون گذاری و اجرایی اشاره کرد و افزود: به پزشکیان رای خواهم داد چرا که وی می‌تواند پاسخگوی بسیاری از مطالبات مردم و جوانان باشد.

به اعتقاد وی، ۵ نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری از یک جناح فکری و سیاسی هستند و برخی نقش پوششی را ایفا می کنند و در نهایت تنها یک نفر از اردوگاه اصولگرایی و مشخصا یک نفر از اردوگاه اصلاح طلبی حضور یافته است.

رحیمی افزود: با توجه به تنگناهای میان اقشار مردم و جامعه و در جهت حل معضلات و خروج از بحران قطعا آقای پزشکیان با هماهنگی های میان ارکان نظام می تواند شرایط مناسبی را رقم بزند.

نسل جوان سرخورده شده است

استاندار سابق فارس با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات دور دوازدهم مجلس پایین بود و آمارها قابل قبول نبود، تصریح کرد: شاهد تحرکات بیشتری از سوی افرادی که در انتخابات مجلس شرکت نکرده بودند، هستیم اما هنوز دل نگرانی هایی وجود دارد و نسل جوان سرخوردگی هایی دارند که معتقدند با برگزاری انتخابات جدید اتفاق خاصی در زندگی آن ها رخ نخواهد داد.

کاندیداها در مناظرات مردم را برای مشارکت بیشتر اقناع کنند

رحیمی در ادامه با بیان اینکه نسل جوان هنوز به صحنه انتخابات ورود نکرده است، بیان کرد: امیدواریم کاندیداها جهت حضور حداکثری مردم و افزایش مشارکت بتوانند در مناظرات افراد را اقناع کنند و به گونه‌ای عمل کنند که فعالان سیاسی و افرادی که دل در گرو آبادانی کشور دارند با یک اطمینان خاطر به پای صندوق های رای بیایند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا کاندیداها با برنامه ریزی مناسب و اقناع سازی بتوانند زمینه مشارکت مردم را در پای صندوق های رای فراهم سازند، بیان کرد: قطعا افراد دلسوز باید در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان صدا و سیما فراگیر نیست و تعداد محدودی از افراد در جامعه صدا و سیما را می بینند، بیان کرد: اگرچه مناظره ها اقدام بسیار خوبی است و کاندیداها می توانند برنامه های خود را ارائه دهند و در نهایت منجر به افزایش اطلاع رسانی می شود.

حضور مردم پای صندوق های رای بسیار تاثیر گذار است

استاندار سابق فارس در ادامه با بیان اینکه حضور مردم در پای صندوق های رای بسیار تاثیر گذار است و این حضور می تواند فرصت های بسیار مناسبی را برای کشور و دولت در عرصه بین الملل و مسائل داخلی ایجاد کند، گفت: قطعا مشارکت بالا در انتخابات باعث می شود تا دولت منتخب با قوت بیشتری مطالبات مردم و کشور را پیگیری کند.

رحیمی با بیان اینکه دولتی که از رای اکثریت مردم انتخاب شود می تواند با ثبات بیشتری در جهت رفع نیازهای مردم گام بردارد، گفت: رسانه ها، سیاسیون، صدا و سیما باید با بیان واقعیت ها و حقایق و استدلال های منطقی مردم را قانع کنند که حضور حداکثری جامعه تاثیر بسزایی در رونق کشور دارد.

استاندار سابق فارس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی متاثر از حضور مردم شکل گرفت، ادامه داد: در جنگ تحمیلی قدرت های بزرگ در مقابل کشور ایران صف آرایی کردند اما حضور مردم در این صحنه باعث شد تا نتیجه مناسب به نفع مردم ایران رقم بخورد.

رحیمی گفت: مشکلاتی مانند معیشت مردم را با تنگنا و مشکل مواجه کرده است و از طرفی دیگر افزایش فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه ثبات اقتصادی را در کشور متزلزل کرده است. موضوعاتی مانند بیکاری جوانان، مشکلات در حوزه بانوان و موضوع مهاجرت جوانان به دلیل تنگناهای موجود باعث شده نگرانی ها و نارضایتی هایی ایجاد شود و مردم از حضور در پای صندوق های رای دلسرد شوند.

هنوز فضای انتخاباتی در جامعه ایجاد نشده است

استاندار سابق فارس با اشاره به اینکه هنوز فضای انتخاباتی در جامعه ایجاد نشده است و تنها شاهد حرکت و جنب و جوش ها میان فعالان سیاسی، احزاب، مدیران و … هستیم، گفت: در کف جامعه خبری از انتخابات و فضاهای انتخاباتی نیست که بتواند مشارکت را بیش از ۴۵ درصد افزایش دهد.

رحیمی با بیان اینکه کاندیداهایی که بتوانند کامل تر بر اوضاع کشور مسلط شوند نتوانستند در انتخابات حضور پیدا کنند، خاطرنشان کرد: ای کاش شرایط انتخابات به گونه ای فراهم شده بود که افراد توانمند تر از کاندیداهای حاضر می توانستند جواز حضور در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری را کسب کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به واقعه تلخ شهادت رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: این واقعه باعث شد تا بسیاری از گروه های سیاسی و افرادی که خود را برای حضور در انتخابات سال آینده آماده می کردند، غافلگیر شوند.

استاندار فارس افزود: برگزاری انتخابات زود هنگام به دلیل شهادت رئیس جمهور باعث شد تا فرصت آماده سازی جامعه برای انتخابات کم باشد.

رحیمی اضافه کرد: کاندیداها فرصت مناسب برای شناسایی و ارائه برنامه های خود را ندارند.

  • منبع خبر : ایلنا