تجمع کارگران پیمانکاری پتروشیمی اصفهان در اعتراض به معوقات مزدی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شماری از کارگران پیمانکاری شاغل در پتروشیمی اصفهان به‌ عدم دریافتِ حقوق و بیمه تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، جمعی از کارگران پیمانکاری شاغل در پتروشیمی اصفهان صبح امروز، سه‌شنبه ۲۲ خرداد ماه، در اعتراض به‌ عدم دریافتِ حقوق سال گذشته و جاری جمع شدند.

یکی از این کارگران با بیان اینکه از اسفند ماه سال گذشته؛ پرداخت حقوق کارگران به تاخیر افتاده است، افزود: در حالی برای چندمین بار در سال جاری پیگیر مطالبه‌ی حقوق معوق خود هستیم که مسئولان پاسخ روشنی به ما نمی‌دهند.

این کارگر گفت: تحت مسئولیت شرکت فراب (از زیر مجموعه شرکت ODCC) در پالایشگاه اصفهان مشغول کاریم و جدا از حقوق معوقه، حق بیمه ما کارگران نیز به تامین اجتماعی با تاخیر پرداخت می‌شود.

وی افزود: ما کارگران با روزی ۱۲ ساعت کار شبانه‌روزی و سخت از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان شرکت مادر تخصصی «اودی سی سی» که از مهر ماه سال ۱۴۰۲ مسئولیت پرداخت مستقیم حقوق کارگران شرکت «فراب» را برعهده گرفته است، به مشکلات‌مان اعتنایی نمی‌کنند.

او گفت: از کارفرمای اصلی در پالایشگاه اصفهان درخواست داریم نظام پرداخت حقوق کارگران پیمانکاری را زیرنظر داشته باشند و اجازه ندهند که پیمانکاران حقوق کارگران را با تاخیر بپردازند.

  • منبع خبر : ایلنا