بیمه اجتماعی اقشار آسیب پذیر روستایی با پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان سیستان و بلوچستان گفت: امکان انتقال سوابق بیمه‌ای فرد بیمه شده در صندوق بیمه اجتماعی به سایر صندوق‌ها مثل بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، نشست قرارگاه کرامت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و سازمان امور عشایر با حضور مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سیستان و بلوچستان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

این نشست با حضور خداداد اولیایی (مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان سیستان و بلوچستان) و حسین سنجرانی (معاون استاندار سیستان و بلوچستان) و سایر بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

اولیایی با اشاره به نقش شوراهای اسلامی و دهیاران در توسعه پایدار، اظهار کرد: شوراهای اسلامی و دهیاران با توجه به مسئولیتی که برعهده دارند برای تبیین خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی ایران خصوصاً خدماتی که در توجه به اقشار مولد و همچنین آسیب‌پذیر روستایی و عشایری ارائه می‌شود، تلاش کنند.

وی همکاری هر چه بیشتر دهیاران و شوراهای اسلامی با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را در بهره‌مندی جامعه هدف از مزایای آن، مؤثر عنوان کرد و افزود: از مهمترین اهداف صندوق، کاهش فقر و نابرابری و عدالت اجتماعی بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی برای برخورداری آحاد جامعه از مزایای بیمه اجتماعی است.

اولیایی مستمری سالمندی یا بازنشستگی، مستمری ازکارافتادگی و بازماندگان در صورت فوت بیمه شده را از مزایای بیمه اجتماعی عنوان کرد و گفت: امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای هم از دیگر مزایای این بیمه است که فرد بیمه شده می‌تواند برای جابجایی سوابق بیمه‌ای بین این صندوق و سایر صندوق‌های بازنشستگی نظیر صندوق بازنشستگی کشوری یا سازمان تامین اجتماعی از آن بهره‌مند شود.

حسین سنجرانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل، خواستار همکاری و مشارکت همه دهیاران و شوراهای اسلامی برای توسعه بیمه اجتماعی و پوشش حداکثری جامعه هدف در سطح این شهرستان شد و گفت: فعالیت دهیاران و شوراهای اسلامی در معرفی صندوق بیمه اجتماعی و گسترش ضریب پوشش آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود و دور از انتظار نیست که با تلاش مضاعف همگانی، این شهرستان بالاترین رشد بیمه اجتماعی را داشته باشد.

وی افزود: خدمت‌رسانی به مردم مهمترین رسالت مسئولان است و یکی از مهمترین خدمات دولت، فراهم نمودن بیمه اجتماعی با پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت است. سنجرانی توجه دولت به اقشار آسیب‌پذیر روستایی و عشایری را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای تحقق عدالت اجتماعی عنوان کرد و افزود: تبیین این خدمات در جلب رضایتمندی مردم تاثیر بسزایی دارد.