بیش از ۱۱۰۰ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در آران و بیدگل
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل، از انجام بیش از 1100 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار کارگر ایرانی « ایونا» در کاشان ،  محسن قمصری، معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل، از انجام بیش از ۱۱۰۰ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در این شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی از پانزدهم اسفند ماه، گفت: با توجه به همزمانی تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان، تشدید نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی در دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار گرفته است.

قمصری افزود: در این بازدیدها که از سطح عرضه و اماکن اقامتی انجام شده، بیش از ۸۵۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد کشف و جمع آوری شده است.

وی همچنین از صدور ۱۷۴ مورد اخطاریه بهداشتی برای اماکن عمومی حساس و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خبر داد و گفت: ۷ پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده و ۴ واحد متخلف نیز پلمپ شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل به رسیدگی به ۴۱ شکایت مردمی در این مدت اشاره کرد و گفت: ۴۹ بازدید مشترک با حضور کارشناسان سایر ارگان‌های نظارتی شهرستان نیز انجام شده است.

قمصری در ادامه به اقدامات دیگر بازرسان بهداشت محیط در این مدت اشاره کرد و گفت: انجام حدود ۱۴۰۰ مورد سنجش پارامترهای مواد غذایی، نظیر شوری و پی اچ خمیر نان، دمای نگهداری مواد غذایی، سنجش مطلوبیت روغن مصرفی و بررسی بار میکروبی سطوح، و نیز انجام بیش از ۶۰۰ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی در سطح شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ضمن هشدار به متصدیان فروشگاه ها و انبارهای نگهداری مواد غذایی، عرضه و نگهداری مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و مرجوع نمودن این مواد به شرکت های پخش مواد غذایی را ممنوع اعلام کرد و گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

قمصری از شهروندان خواست در صورت مشاهده مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، از طریق تماس با شماره ۱۹۰، بازرسان بهداشت محیط را در این زمینه یاری نموده و در ارتقاء سلامت جامعه سهیم باشند.

انتهای پیام./

  • نویسنده : سید مصطفی دولت آبادی