بهره‌برداری از ۱۸۰ طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی به اشاره به طرح‌هایی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در بازه زمانی 3 سال گذشته، 180 طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، فرشاد خوشنویسان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲۷ طرح صنعتی با اشتغالزایی ۱۸۳۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال در محدوده شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۴ طرح صنعتی با اشتغالزایی ۶۷۹ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال و سال ۱۴۰۲ نیز تعداد ۹ طرح صنعتی با اشتغالزایی ۸۴ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۴۳۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: تعداد قراردادهای واگذاری حق بهره‌برداری منعقد شده از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ برای زمین صنعتی ۴۸۲ فقره، ۳۰ فقره زمین صنفی تولیدی و ۱۳ فقره زمین خدماتی در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان مرکزی است.

خوشنویسان به وسعت قراردادهای حق بهره‌برداری نیز اشاره داشته و تصریح کرد: مساحت قراردادهای حق بهره‌برداری در بازه زمانی ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۲۱ هکتار زمین صنعتی، بیش از یک هکتار زمین صنفی تولیدی و بیش از یک هکتار زمین خدماتی است.

وی بیان داشت: فرایند واگذاری زمین به متقاضیان در شرکت شهرک‌های صنعتی در قالب سامانه خدمات الکترونیک و چارچوب پنجره واحد ملی به صورت مجازی از اوایل سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده و توانسته است تاکنون باعث کاهش حجم تردد ارباب رجوع و سهولت بیشتر در فرایند واگذاری زمین شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با بیان اینکه حمایت از طرح‌ها زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی است، تأکید کرد: ارتقاء سطح کیفی و کمی صنایع کشور و رقابتی شدن محصولات تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی بسیار ضروری است و در این راستا تدابیر لازم باید اندیشیده شود.

خوشنویسان ابراز داشت: امروز نیاز به نگرشی جامع و تفصیلی به تمامی فاکتورهای پیش‌برنده صنایع از جمله خدمات زیربنایی وجود دارد که اعمال سیاست توسعه‌ای در نواحی و شهرک‌های صنعتی در همین راستا است.

وی به تعداد واحدهای صنعتی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی فعال هستند اشاره داشته و اضافه کرد: بیش از ۱۶۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی این استان فعالیت می‌کنند.