بهادری‌جهرمی: پیشنهاد وزارت کشور درباره منابع لازم برای برگزاری انتخابات در دولت تصویب شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سخنگوی دولت گفت: در جلسه امروز هیات دولت، وزارت کشور پیشنهادی برای برگزاری انتخابات ارائه کرد که به تصویب رسید تا منابع لازم برای برگزاری انتخابات در داخل و خارج کشور فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت با تشکر و قدردانی از همدردی و عزاداری همه مردم کشورمان برای شهادت رئیس جمهور و شهدای خدمت، اظهار کرد: ان شاءالله همه از الگوها و روش های این شهدا درس بگیریم و بتوانیم ادامه دهنده راهشان باشیم.

وی ادامه داد: جلسه امروز با ریاست آقای مخبر برگزار شد و گزارش های وزرا ارائه شد که این گزارش ها نشان از ادامه و استمرار فعالیت ها و برنامه های دولت بود. مسیر خدمت با جدیت ادامه می یابد.

سخنگوی دولت افزود: در جلسه امروز وزارت کشور پیشنهادی برای برگزاری انتخابات ارائه کرد که به تصویب رسید تا منابع لازم برای برگزاری انتخابات در داخل و خارج کشور فراهم شود.

وی افزود: امروز هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت اقتصاد به رفع برخی سخت گیری ها برای صدور مجوز کسب و کار رای داد. برخی سخت گیری های غیر لازم برای صدور مجوز و کسب و کار وجود داشت که این موارد در مرحله اول در حوزه گردشگری شناسایی شد و هیات وزیران رای به سهل گیری برای صدور مجوز کسب و کار داد. مثلا تصویب شد اگر منع قانونی ندارد، نیاز به کارت پایان خدمت نباشد و فقط وضعیت خدمت مشخص شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: به منظور افزایش بهره وری در صنایع کشوری، آیین نامه اجرایی ماده ۲۶ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی تقویت شد و هیات وزیران مشوق‌های بهنیه سازی انرژی جدید پیش‌بینی کرد تا حامی سرمایه‌گذاری در صنایع باشد و گام جدی درباره افزایش بهره وری در صنایع برداشته شود.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: برای حمایت از مدیریت محلی و دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، آیین‌نامه ای برای تامین هزینه‌های پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این دولت تصویب شده بود که امروز مواردی به این آیین نامه افزوده شد تا دهیاری‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری ها هم امکان بهره برداری از این ظرفیت را داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبات دولت که مورد تاکید رئیس جمهور شهید بود، برای افزایش اشتغال فارغ‌التحصیلان است. یکی دیگر از تاکیدات رئیس جمهور افزایش مهارت آموزی در حوزه آموزش بود. امروز آیین‌نامه ای برای افزایش مهارت آموزی و افزایش اشتغال فارغ‌التحصیلان به تصویب هیات وزیران رسید.

سخنگوی دولت درباره شرایط دولت پس از شهادت رئیس جمهور، گفت: وزرا ناراحت هستند% اما سرعت اجرای تصمیمات دولت کاهش پیدا نکرده است. رئیس‌جمهور بر سرعت در تصمیم‌گیری و پیگیری اجرای تصمیمات تاکید داشتند و همه ما این توصیه را عملی کرده ایم البته هرچه می گذرد بیشتر ابعاد جدید از فقدان رئیس جمهور برای ما در دولت یادآوری می‌شود، اما با اداره خوب آقای مخبر و همدلی وزرا، سرعت کار حتی شاید مضاعف هم شده است.