انحصار طلبی رسانه ای مانعی دربیان واقعیت ها و رفع مشکلات
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رسانه های متعهد ، دلسوز و جهادی با نگاه تخصصی و حرفه‌ای با انعکاس مطالبات مردم در کنار اعلام و بازتاب عملکرد مسئولان می‌توانند روحیه امیدواری و اعتماد را در میان مردم زنده کنند.

یادداشت سید مصطفی دولت آبادی خبرنگار پیشکسوت و سرپرست خبرگزاری کارگر ایرانی «ایونا» در کاشان:

اگر از ظرفیت رسانه فارغ از گرایش‌ها و جناح‌بندی‌های مرسوم سیاسی خوب استفاده شود دیگر شاهد سوء مدیریت ها ، کمبودها ، اختلاص ها ، بی توجهی به قانون ، نارضایتی مردم ، عدم اعتماد به مسئولان ، فساد و مشکلات در جامعه نخواهیم بود.

همانطورکه نقش رسانه‌های متعهد ، دلسوز و ارزشی  کشورمان در تشویق و آگاه‌سازی مردم برای شرکت پرشور در انتخابات بسیار اثرگذار بودند منتخبین مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از آن نیز باید از نقطه نظرات اینگونه رسانه ها در تصویب قوانین جامع برای رفع سوء مدیریت ها و رفع مشکلات جامعه ، مردم  و پیگیری مطالبات اولویت دار استفاده کنند .

برای  عملی شدن وعده های مسئولان، منتخبین  مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به همراه خبرنگاران دلسوز ، متعهد و با تجربه به صورت هفتگی با برگزاری نشست‌های تخصصی بامسئولان و مردم باید مدیران مربوطه را نسبت به رفع مشکلاتی که در روستاها و شهرها همچنان لاینحل باقی مانده است ملزم نمایند و در صورتی هم که مسئول آن دستگاه اقدامی شایسته درجهت رفع آن مشکلات به عمل نیاورد وزیر مربوطه آن دستگاه را ملزم به پاسخگویی و کوتاهی های به عمل آمده نماید.

مسئولان علاوه بر اینکه احترام به خبرنگار دلسوز و مطالبه گر را باید احترام به قانون بدانند، درجهت رفع مشکلات جامعه نیز ازنقطه نظرات رسانه های با تجربه و متخصص به دلیل ارتباط مستقیمی که با مردم  و بدنه جامعه در زمینه های مختلف دارند استفاده نمایند.

لذابا توجه به اینکه رسانه ها و خبرنگاران دلسوز و متخصص به عنوان رکن چهارم موثر در دموکراسی وظیفه روشنگری افکار عمومی را بر عهده دارند لازم است اگر مشکل و معضلی را در جامعه می‌بینند که تاکنون برطرف نشده به صورت جدی به گوش مسؤولان و نمایندگان مردم در مجلس برسانند و مدیران ما هم باید آن ‌قدر جنبه داشته باشند که اگر خبرنگاری از آن‌ها انتقاد و یا مطالبه گری کرد زبان به تهدید و توهین باز نکنند و سعی کنند عملکرد خود را قوی کنند که در مواجهه بعدی با خبرنگار بتوانند از عملکرد خود دفاع کند.

خبرنگاران به دلیل اینکه پل ارتباطی میان مردم و مسئولان به حساب می‌آیند باید به عنوان چشم و گوش مردم انتقال دهنده کاستی‌های جامعه به مسئولان جهت رفع آن مشکلات باشند.

با توجه به اینکه وظیفه و رسالت اصلی رسانه ها بیان حقایق و واقعیت ها به مردم است لذا به عنوان نماینده افکار عمومی جامعه هیچ موقع از مدیر متخلف باج خواهی نمی کنند و مدیران  متخلف هم برای سرپوش گذاشتن به تخلفات خود به رسانه  های غیرحرفه ای حق سکوت پرداخت نمی کنند.

انتهای پیام./

نویسنده : سید مصطفی دولت آبادی

  • نویسنده : سیدمصطفی دولت آبادی