اقدامات منطقه ۵ شهرداری قم برای نیمه شعبان/ از آماده‌سازی پارکینگ‌های مسجد جمکران تا فضاسازی بلوار پیامبر اعظم(ص)
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیر منطقه پنج شهرداری قم گفت: در تمام پارکینگ‌های مسجد جمکران در نیمه شعبان، کارت‌های رنگی چاپ و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا از سردرگمی و ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، زین‌العابدین قراچورلوی در جلسه آماده‌سازی و تشریح اقدامات منطقه ۵ شهرداری قم ویژه نیمه شعبان، اظهار داشت: تمرکز جانمایی موکب‌ها در بلوار پیامبر اعظم(ص) در مسیر رفت است و مسیر برگشت برای پیاده‌روی عابران پیاده در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که تفکر و رویکرد کلی در برگزاری جشن نیمه شعبان به‌صورت خودرویی باشد معضل ترافیک ادامه خواهد داشت، افزود: نباید خودروهای شخصی وارد این محور شود که لازم است تا خودروهای شخصی در ورودی‌های شهر متوقف شوند و شهروندان و زائران به‌وسیله ناوگان عمومی در سطح شهر جابه‌جا شوند، چراکه معابر شهری قم ظرفیت و توان افزایش بار ترافیکی بیشتر ندارند.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم گفت: باید توجه داشته باشیم تا جشن نیمه شعبان به‌عنوان یک کار خالص مردمی رنگ و بوی اداری و سیستمی نگیرد و همه امور با محوریت مردم انجام‌گرفته و دستگاه‌های دولتی صرفاً در حد تأمین زیرساخت‌ها وارد عمل شوند.

به گفته وی، با اشاره به تقارن مناسبت‌های مختلف پیش‌بینی می‌شود نیمه شعبان امسال تعداد زائران مسجد مقدس جمکران از مرز ۳ میلیون نفر عبور کند که برای جلوگیری از ترافیک درهم‌تنیده در مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران باید هماهنگی و تعامل کاملی بین شهرداری و پلیس راهور ناجا انجام بگیرد.

قراچورلوی ادامه داد: در تمام پارکینگ‌های مسجد جمکران در نیمه شعبان، کارت‌های رنگی چاپ و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا از سردرگمی و ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با تأکید بر اینکه لکه‌گیری آسفالت و معابر آسیب‌دیده منتهی به مسجد جمکران در حال انجام است، اذعان کرد: همچنین برای بهسازی پارکینگ‌ها نیز تاکنون حدود ۷۰۰ کامیون بار تخلیه‌شده است.

وی یادآور شد: تسطیح پارکینگ‌ها، سنگفرش عابران پیاده، نصب تابلوهای راهنما، رنگ آمیزی جداول، کاشت گل‌های فصلی در میادین، بهسازی مبلمان‌های شهری و غیره برای استقبال از زائران نیمه شعبان در حال انجام است.