اعتراض به اختصاص بودجه جنگی به جای رفاه، کارگران ایتالیایی را به خیابان آورد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
اتحادیه مرکزی کارگران ایتالیا «USB» در تظاهرات بزرگ علیه دولت ملونی (نخست وزیر) و اختصاص بودجه جنگی وی، به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، تشکل‌های کارگری ایتالیا روز جمعه در اعتراض به سیاست‌های اختصاص بودجه نظامی ایتالیا و کاهش بودجه بخش‌های رفاهی و بازنشستگی به خیابان‌ها آمدند.

اتحادیه مرکزی کارگران ایتالیا «USB» در تظاهرات بزرگ علیه دولت ملونی (نخست وزیر) و اختصاص بودجه جنگی وی، به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرات علیه دولت ملونی و اقتصاد جنگی وی باعث شد علاوه بر کارگران عضو اتحادیه‌ها، هزاران دانشجو، معلم و بازنشسته نیز به اعتراضات بپیوندند.

اعتراض به اختصاص بودجه برای تداوم جنگ در اوکراین برای گسترش ناتو، اعتراض برای تداوم حمایت از جنگ علیه مردم غزه و اختصاص منابع نظامی و امنیتی ایتالیا به مردم و طبقات فرودست این کشور، از مطالبات کارگران بود.

مبارزه برای دستمزد، افزایش استاندارد ایمنی در محل کار مانند کشورهای اروپای غربی، افزایش استخدام‌های دولتی، و عدالت در پرداخت حقوق، از جمله مطالبات این معترضان بود.

یکی از نمایندگان معترض گفت: ما باید جنگ را متوقف کنیم، اما همچنین باید جلوی این حرکت اقتدارگرایانه دولت و نژادپرستی آن را بگیریم زیرا دولت راستگرای حاکم جامعه را مسموم کرده است.

  • منبع خبر : ایلنا