اجرای عملیات عمرانی در آخرین بلوک‌های شهرک خودرو قم/ اتصال شبکه فاضلاب شهرک به پکیج تصفیه فاضلاب
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شهرک خودرو قم به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های خدمات شهری در استان قم؛ بیش از آنکه یک پروژه عمرانی باشد، یک خیزش فرهنگی به‌سوی بهبود شرایط زیست شهری برای شهروندان و در کنار آن، بهبود شرایط و رونق کسب‌وکار برای صنوف محترم خودرویی است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، عملیات عمرانی در آخرین بلوک‌های شهرک خودرو به‌صورت شبانه‌روزی انجام، و تاکنون ۱۰۰ هزار مترمربع اسکلت در این پروژه بزرگ اجرا گردیده است.

۸ لاین ابتدایی پروژه (B1 تا B8) به‌صورت کامل به متقاضیان واگذار، و ۴ لاین ابتدایی در مرحله انتقال سند مالکیت واحدها قرار دارد. همچنین عملیات اجرایی سایر بلوک‌ها به جزء (B11 تا B14) که در مرحله نازک‌کاری بوده به اتمام رسیده و با تأمین زیرساخت‌های لازم و پس از اجرای معابر، تحویل واحدها آغاز می‌گردد.

عملیات اتصال شبکه فاضلاب شهرک به پکیج تصفیه فاضلاب انجام شد

همچنین با هدف بازچرخانی پساب شهری و استفاده مجدد از آب‌های خاکستری، عملیات تکمیلی راه‌اندازی پکیج تصفیه و اتصال شبکه فاضلاب شهرک خودرو در حال انجام است.

شایان‌ذکر است، ظرفیت آب تولیدی این پکیج فاضلاب ۷۰ مترمکعب در شبانه‌روز بوده و عدم توانایی در حفر چاه، بالابودن سطح آب‌های زیرزمینی و همچنین عدم وجود زیرساخت شبکه فاضلاب در این منطقه، سبب شد؛ استقرار و راه‌اندازی این پکیج در شهرک خودرو در دستور کار قرار گیرد.

مجموعه شهرک خودرویی با داشتن امکانات تعمیرگاهی، خدماتی، رفاهی، امنیتی، تفریحی و … می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های زیست‌محیطی مردم و اصناف محترم را رفع نموده و فضای کسب‌وکار بسیار مناسب را برای ارائه‌کنندگان خدمات ایجاد کند.