اتحادیه‌های کارگری در مسیر حذف خشونت و آزار در محل کار
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
خبرگزاری ایلنا نوشت: طبق نظرسنجی و گزارش جدید ITUC یا همان (کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری)، حتی در مبارزات انتخاباتی نیز در مورد کنوانسیون ۱۹۰ سازمان جهانی کار برای مقابله با خشونت و آزار و اذیت، (از جمله خشونت و آزار جنسی) در محیط کار بحث اجتماعی شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، اتحادیه‌ها در هر گوشه از جهان برای تصویب و اجرای کنوانسیون بنیادین (شماره ۱۹۰) سازمان جهانی کار برای مقابله با خشونت و آزار و اذیت در محیط کار، فعال هستند.

طبق نظرسنجی و گزارش جدید ITUC یا همان (کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری)، حتی در مبارزات انتخاباتی نیز در مورد کنوانسیون ۱۹۰ سازمان جهانی کار برای مقابله با خشونت و آزار و اذیت، (از جمله خشونت و آزار جنسی) در محیط کار بحث اجتماعی شکل گرفته است.

نظرسنجی از ۱۰۷ اتحادیه وابسته به ITUC در ۷۰ کشور نشان داد که:

۱- خشونت و آزار و اذیت، از جمله خشونت و آزار و اذیت مبتنی بر جنسیت، در سال‌های اخیر و پس از در نتیجه همه‌گیری کرونا افزایش یافته است.

۲- بیش از ۹۷٪ از اتحادیه‌های کارگری مورد بررسی برای تضمین تصویب و اجرای کنوانسیون ۱۹۰ سازمان جهانی کار تلاش کرده‌اند.

۳- حدود ۵۰ کشور تا سال ۲۰۲۳ میلادی کنوانسیون ۱۹۰ سازمان جهانی کار را تصویب خواهند کرد. تا به امروز، ۲۰ کشور جدید نیز روند تصویب را تکمیل کرده‌اند.

۴- بیش از ۹۱٪ از اتحادیه‌های کارگری مورد بررسی در گفتگوی اجتماعی برای همسویی با کنوانسیون ۱۹۰ شرکت می‌کنند و ۶۷٪ در مورد سیاست‌های دولت‌ها درباره کنترل خشونت و آزار در محل کار یا دستورالعمل‌های آن چانه‌زنی جمعی کرده‌اند.