آغاز دوباره شورش‌های کارگری در بنگلادش؛ این بار پتروشیمی!
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
اعتراض کارگران واحد پتروشیمی تولیدکننده مواد شیمیایی به معوقات مزدی در حاشیه شهر قاضی‌پور بنگلادش، بار دیگر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، این کشور با گذشت چند ماه از فروخفتن اعتراضات کارگران پوشاک که به مرگ چندین کارگر و سرکوب و بازداشت گسترده تشکل‌های کارگری منتهی شد، دوباره رنگ و بوی اعتراضات کارگری به خود گرفت.

اعتراض کارگران واحد پتروشیمی تولیدکننده مواد شیمیایی به معوقات مزدی در حاشیه شهر قاضی‌پور بنگلادش، از شنبه آغاز شده است.

کارگران بعدازظهر شنبه با مسدود کردن بزرگراه داکا-میمنسینگ در منطقه غرب قاضی‌پور خواهان پرداخت عیدی، معوقات چندماهه مزد و مطالبات سال گذشته خود در زمینه اضافه کار شدند.

کارگران شرکت ملی تولید پتروشیمیایی با مسئولیت محدود صبح شنبه تظاهراتی گسترده بر پا کردند که در این اعتراضات کارگران سایر پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های خصوصی مجاور نیز که وضعیت مشابهی دارند، مشارکت کردند.

کارگران معترض اعلام کردند که حقوق فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری آن‌ها پرداخت نشده است. آن‌ها همچنین به خلاء مرخصی سال گذشته، حقوق دو ماه و نوزده روز، پاداش عیدی و سنوات پایان دوره خود اعتراض داشتند.

کارگران ورودی واحد تولیدی و در ادامه کل بزرگراه‌های منتهی به مجموعه‌های پتروشیمی را سد کردند و اجازه رفت و آمد را ندادند.

چندین بار تلاش شد تا با مدیرعامل این شرکت و مالکین سایر واحدهای پتروشیمی و مقامات دولتی تماس حاصل شود، اما آن‌هاپاسخی ندادند.

یک منبع خبری از کارخانه تاکید کرد: از فروردین ماه به دلیل بحران‌های مالی و موارد مختلف، موج اخراج کارگران پتروشیمی و پالایشگاهی بنگلادش آغاز شده است.

پلیس اعلام کرده است که کنترل بزرگراه‌ها را در دست گرفته و مسیر را باز کرده است. گزارشگران از زد و خورد میان پلیس و کارگران سخن می‌گویند و هیچ اطلاع دیگری خارج نشده است.

  • منبع خبر : ایلنا