۵ المان بزرگ در دروازه های ورودی شهر قم در حال نصب است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نصب پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم، گفت: طراحی دروازه 5 ورودی شهر قم بر اساس هویت دینی و انقلابی شهر قم انجام‌شده و در فاز نخست در ورودی تهران به قم نصب‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، حسن طلایی با تأکید بر اهمیت ساماندهی ورودی‌های شهر قم اظهار داشت:  ساماندهی ورودی‌های شهر قم یک مطالبه عمومی بوده که با پیگیری مدیریت استان، این مأموریت به شهرداری واگذار شد.

وی ورودی هر شهر را شناسنامه شهر دانست و افزود: امروز شاهد توسعه و پیشرفت خوبی در شهر قم هستیم اما ورودی‌های شهر قم درشان و جایگاه شهر نبود و دستگاه‌هایی نیز که مأمور اجرای این طرح بودند این کار را انجام ندادند که ازاین‌رو شهرداری مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم طرح ساماندهی ورودی‌های قم را از سه جنبه زیباسازی، نصب المان و توسعه فضای سبز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد:  پروژه فضای سبز ورودی‌های تهران، جعفریه، جاده اراک، جاده اصفهان و جاده کاشان طراحی و بخش عمده آن در سال گذشته انجام و بخش پایانی آن در سال جاری به پایان می‌رسد.

وی از نصب دروازه‌های شهر با در نظر گرفتن هویت فرهنگی و جایگاه معنوی شهر قم خبر داد و گفت: دروازه‌های پنج ورودی شهر قم طراحی‌شده و دروازه ورودی آزادراه تهران- قم نصب‌شده است.

طلایی در پایان یادآور شد: عملیات روکش آسفالت عوارضی تهران و کاشان نیز بااعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال به توزیع ۷۰۰ تن آسفالت برای محدوده عوارض تهران و ۲ هزار تن آسفالت برای عوارضی کاشان قبل از سال جدید انجام‌شده است.