۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با آه و آهو
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو از جمله برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با 100عنوان برنامه متنوع و کیفی برای تمام گروه‌های سنی به‌ویژه کودک، نوجوان و جوان در دهه کرامت از 21 تا 31 اردیبهشت ماه جاری در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  کارگر « ایونا » در کاشان، مدیر اجرایی شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: شاخصه کیفی، معرفتی و بصیرت افزایی این جشنواره برگزاری ۱۱ همایش متنوع و متناسب تمامی اقشار با سخنرانی کارشناسان و استادان برجسته کشوری در حوزه‌های مختلف به مدت ۱۱ شب از جشن میلاد حضرت معصومه(س) با آیین افتتاحیه و آیین اختتامیه در شام روز میلاد امام رضا(ع) است.

روح الله توکلی با تاکید بر اجرای آیین افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان در شامگاه ۲۱ اردیبهشت، روز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با ویژه برنامه‌های متنوع افزود: آیین افتتاحیه با حضور خادمان حرم رضوی ومیهمان ویژه مراسم علیرضا اسماعیل‌زاده مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی، سخنرانی نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان، ورود پرچم حرم رضوی وآستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، اجرای گروه فرشتگان رضوی از آموزشگاه دکترحسابی و مدرسه زهرای اطهر(س)، اهدای گل به دختران به مناسبت روز دختر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جشن کودکان رضوی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه و تقدیر از خادمان نمونه، همایش خانواده رضوی، همایش گوهرشاد ویژه بانوان، همایش انتظار مهدوی و امام رضا (ع)، همایش سلامت خانواده، همایش شمس الشموس، همایش باب الجواد ویژه نوجوانان، جشن میلاد امام رضا(ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور کاروان خدام حرم رضوی از جمله برنامه‌ها وهمایش‌های کیفی جشنواره آه و آهو در کاشان به ترتیب ازشب دوم تا شب یازدهم برگزاری جشنواره (۲۲ تا ۳۱ اردیبهشت) است.

به گفته وی، جشن کودکان رضوی با حضور فرشاد حسن‌پور و اجرای عروسک «مَل مَل» شبی به یادماندنی وخاطره‌انگیز را برای کودکان رقم خواهد زد.

مدیرعامل مؤسسه خادمین حضرت امام رضا (ع) در کاشان، برگزاری همایش بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه و تقدیر از خادمان نمونه را با سخنرانی  حجت‌الاسلام  محمد حسین بلک، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یادآورشد وگفت: همایش خانواده رضوی نیز با سخنرانی دکتر سعید عزیزی روان شناس و کارشناس خانواده در زمینه سبک زندگی و مشاوره تربیتی و تقدیر از سه خانواده‌ برتردر حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

توکلی اجرای همایش گوهرشاد ویژه بانوان را با سخنرانی خانم دکتر فروغ نیلچی زاده پژوهشگر و استاد حوزه ازدواج و خانواده تاکید کرد و افزود: همایش انتظارمهدوی و امام رضا (ع) با سخنرانی حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی کارشناس مذهبی وپژوهشگر قرآنی و ارائه مباحث هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو وارتباط آن با انتظار مهدوی اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر برگزاری همایش سلامت خانواده با حضور دکتر علیرضا یارقلی دکترای تخصصی طب ایرانی خاطرنشان کرد: همچنین همایش شمس الشموس با سخنرانی حجت‌الاسلام ثباتی مقدم معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه (س) و همایش باب الجواد ویژه نوجوانان با سخنرانی دکتر ناظری روان شناس ومشاور خانواده برگزار می‌شود.

به گفته وی، جشن میلاد امام رضا(ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید در قالب آیین اختتامیه نیزمیزبان خادمان حرم رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از مشهد مقدس در شب‌های دهم ویازدهم جشنواره ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت است.

مدیر اجرایی شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان با اشاره به اینکه این جشنواره طی دهه کرامت هر شب به طور میانگین میزبان ۲ تا سه هزار نفر از شهروندان ولایتمدار و مذهبی دارالمومنین کاشان است، افزود: غرفه ویژه کودکان این جشنواره نیزهر شب میزبان ۵۰۰ کودک و غرفه نوجوانان میزبان ۱۰۰ نوجوان با اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی تربیتی و محوریت معرفی امام رضا(ع) وسیره رضوی است.

توکلی برگزاری جشنواره ملی آه و آهو در کاشان با مدیریت و همکاری ۲۰۰ نفر از آقایان و ۱۵۰ نفر از بانوان در کمیته‌های اجرایی، پشتیبانی، رسانه، اندیشه ورزی، تدارکات، فضای مجازی، طراحی، انتظامات، تشریفات و همچنین جشنواره زیر سایه خورشید را در ۱۱ شب با ۱۰۰ برنامه و آیتم فرهنگی هنری تاکید کرد و گفت: برای این جشنواره از یک ماه قبل تا کنون بالغ بر۱۰ هزار نفر ساعت کار و تلاش جوانان و نوجوانان عاشق اهل بیت(ع) به‌ویژه علی بن موسی الرضا (ع) انجام شده است.

وی با تاکید بر حضور دانش آموزان مدارس در شبهای جشنواره در غرفه نوجوانان و اجرای برنامه توسط آنها  یادآور شد: غرفه کودکان با برنامه‌های متنوع و محوریت تمرکز، دقت و نشاط از جمله اجرای نمایش، دکلمه خوانی، نقالی، سرود، سرگرمی و بازی‌های فکری کودکانه، روان‌شناسی کودک، معارف، آموزش ساخت کاردستی میزبان کودکان شرکت کننده در جشنواره خواهد بود.

به گفته وی تبیین فرهنگ علوی، سیره رضوی، ایجاد نشاط معنوی، شور و شعور و شکوه رضوی در جامعه از جمله اهداف برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی آه و آهو در کاشان است.

توکلی در پایان با تقدیر از تلاش تمامی عوامل اجرایی، تعامل دستگاه‌های اداری و حامیان مادی ومعنوی شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان به‌ویژه بانیان خیر ونیکوکاران ارجمندی که هزینه‌های جشنوراه را تقبل می‌کنند افزود: همکاری وهم افزایی فرمانداری، شهرداری، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری، دفتر امام جمعه کاشان، مدیریت آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی، ناحیه مقاومت بسیج سپاه، مدارس کاشان و مدیریت دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) این شهرستان ستودنی و قابل تقدیر است.

برنامه‌های دهه کرامت امسال ۱۴۰۳ با شعار «با شما سربلندیم» در سراسر کشور توسط موسسات ونهادهای فرهنگی اجرا می‌شود.

 انتهای پیام./

  • نویسنده : سیدمصطفی دولت آبادی