گلایه کارگران پیمانکاری آبفای رودبار از معوقات ۶ ماهه
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران پیمانکاری آبفای رودبار که تعطیلات نوروز را بدون دریافت هشت ماه حقوق گذشته‌شان سپری کرده بودند، می‌گویند در حالی در سیزدهمین روز از فروردین ماه دو ماه حقوق‌مان پرداخت شد که سفرهایمان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بیشتر از همیشه خالی بود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کارگرانی‌که در شبکه آبرسانی و انشعابات آب و فاضلاب رودبار زیر نظر پیمانکار تامین نیرو مشغول کارند، درحالی تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ را سپری کردند که تا ۱۳ فروردین ماه حقوق۸ ماه سال گذشته را دریافت نکرده بودند.

این کارگران گفته‌اند، علی رغم وعده‌ی کارفرما مبنی بر پرداخت بخشی از مطالبات تا پایان اسفند سال گذشته تا روز ۱۳ فروردین ماه، سفرهایمان علارغم وجود ماه مبارک رمضان خالی بود وهنوز تکلیف هشت ماه دستمزد معوقه کارگران مشخص نشده بود.

کارگران پیمانکاری آبفای رودبار با بیان اینکه پرداخت معوقات حقوقی کارگران برای تامین معاش در شرایط اقتصادی کنونی ضروری است، تصریح کردند: کارفرما در حالی روز ۱۳ فروردین ماه با پیگیری کارگران تنها دو ماه حقوق کارگران را با ۷ تا ۸ ماه تاخیر پرداخت کرده که مدعی است منابع مالی ندارد و نهادهای بالادستی همانند شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز هیچ نظارتی بر اوضاع ندارند و به فکر پرداخت مطالبات مزدی کارگران نیستند.

این کارگران با بیان اینکه سخت‌ترین کار را در این شرایط نامناسب انجام می‌دهیم و کار ما برای تامین آب شهروندان بسیار مهم است، افزودند: باید اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و حتی مقامات استانی با نظارت بر عملکرد شرکت‌های پیمانکاری به فکر کارگران باشند و بودجه خاص برای پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها اختصاص دهند.

آن‌ها با انتقاد از اوضاع نامناسب معیشتی خود اظهار داشتند: علاوه بر دیرکرد در پرداخت دستمزدها، از حداقل‌های مزدی نیز محروم هستیم و هیچ اضافه کاری و مزایای مناسبتی و عرفی نیز به ما کارگران تعلق نمی‌گیرد.

کارگران پیمانکاری آبفای رودبار با بیان اینکه در شهرستان رودبار در استان گیلان زندگی می‌کنیم و توقع داریم مسئولان بیش از اینها به مساله معیشت و پرداخت دستمزد ما رسیدگی کنند، گفتند: حدود شش ماه دیگر دستمزدمان به تاخیر افتاده، ما از آبفای گیلان در مقام کارفرمای اصلی انتظار داریم چاره‌ای برای تامین منابع مالی آبفای رودبار و پرداخت دستمزد نیروی کار پیمانکاری و حتی همکاران رسمی که دو تا سه ماه حقوق معوقه دارند، بیاندیشد.

کارگران آبفای رودبار با بیان اینکه برای وصول مطالباتمان پیگیری‌های زیادی را از شرکت آب و فاضلاب و نهادهای اجرایی استان گیلان انجام داده‌ایم، می‌گویند: از مسئولان استانی و شهرستانی گله‌مندیم که در مقابل حقوق قانونی کارگران سکوت اختیار کرده و در پیگیری مطالباتمان هیچ واکنشی جدی از خود نشان نمی‌دهند.

  • منبع خبر : ایلنا