کمبود فضای سبز در شهرها سبب اختلالات جدی در حیات شهروندان می‌شود
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: فضاهای سبز شهری به‌عنوان جزء ضروری و لاینفک پیکره شهرها در متابولیسم آن‌ها نقش اساسی را دارند که کمبود آن‌ها می‌توانند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، پیام جوادیان در نخستین جلسه شورای مدیران سازمان در سال جدید گفت: شهرها به‌عنوان کانون‌های تمرکز فعالیت و زندگی انسان‌ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تنظیم کنند چاره‌ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متأثر از سیستم‌های طبیعی ندارند.

وی با اشاره به اهمیت فضای سبز شهری در زندگی امروز افزود: در این میان فضاهای سبز شهری به‌عنوان جزء ضروری و لاینفک پیکره شهرها در متابولیسم آن‌ها نقش اساسی را دارند که کمبود آن‌ها می‌توانند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ادامه داد: بر همین اساس نظارت بر عرصه‌های فضای سبز شهری از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه حاصل تلاش چندین ساله باغبانان، کارشناسان و مدیران این حوزه که ایجاد ۲۶ میلیون مترمربع فضای سبز است باید به نحو احسن حفظ و نگهداری شود.

همچنین در حاشیه این جلسه آیین معارفه حسین محمدی به‌عنوان سرپرست جدید اداره نظارت سازمان سیما، منظر فضای سبز شهری شهرداری قم انجام و از تلاش‌های مصطفی آقا بزرگی نیز تقدیر شد.