نیازمند: رسیدگی به مشکلات منطقه جمکران قم در اولویت قرار گیرد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
تخریب سر درب آب انبار تاریخی جمکران موجب تاسف است/ قلعه گبری واقع در محله ستارخان منطقه جمکران تبدیل به محل زباله شده است/ وضعیت بافت مسکونی اطراف مسجد مقدس جمکران به هیچ وجه زیبنده شهر قم نیست/ امکانات موجود جمکران از جمله پارک و فضای سبز، بیشتر برای ارائه خدمات به زائران است نه مردم ساکن منطقه جمکران/ توجه جدی به مناطق محروم شهر و توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات، از اولویت های شورای ششم قم است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سرکار خانم نرجس نیازمند عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم، پس از بازدید از منطقه مسکونی جمکران قم، و جلسه با معتمدین این منطقه محروم شهری، اظهار داشت: منطقه جمکران از مشکلات و محرومیت های متعدد و به هم تنیده ای رنج می برد که شایسته است رسیدگی به آنها در اولویت مدیران شهری قم قرار گیرد، چرا که هرگونه تاخیر در این امر مشکلات اجتماعی و فرهنگی متعدد در آینده برای شهر قم ایجاد خواهد کرد.

این عضو کمیسیون برنامه بودجه و سرمایه گذاری شورای شهر قم با اشاره به مشکلات مردم و بررسی مشکلات و محرومیت های فراوان این منطقه از جمله؛ معابر باریک نبود پارک و فضای سبز و اماکن فرهنگی و آموزشی و …، اظهار داشت: همه این مشکلات نشانگر عدم توجه به منطقه‌ای است که بیش از ۱۵ سال به شهر قم الحاق گردیده است.

نیازمند با بیان این که عدم توجه به این منطقه ازسال ۷۶ تا کنون موجب بلاتکلیفی مردم از بابت اینکه جمکران شهر است یا روستا، گفت: مردم جمکران مردمی انقلابی هستند که از سال ۴۲ تا دوران دفاع مقدس و پس از آن شهدایی را تقدیم انقلاب نمودند و حق این است که برای حل مشکلات این منطقه نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم، با بیان این که وضعیت بافت مسکونی اطراف مسجد مقدس جمکران به هیچ وجه زیبنده و در شأن شهر مقدس قم نیست، گفت: ما در ایام نیمه شعبان شاهد ترافیک سنگین این منطقه هستیم حال آنکه مردم در روزهای عادی هم با مشکل رفت و آمد در خیابان ها مواجه هستند. با توجه به شرایط اقدامات جدی عمرانی در این بخش ضروری است.

وی با تأکید بر این که اقدامات شهرداری از جمله ایجاد فضای سبز، پارک و امکانات تفریحی در درب پنج مسجد مقدس جمکران شایسته تقدیر است، خاطرنشان کرد: البته ایجاد این امکانات، بیشتر برای ارائه خدمات به زائران بوده است و آن را نباید به حساب مردم جمکران گذاشت.

نیازمند با تصریح بر این که هیچ فضای سبز و پارک و ایستگاه اتوبوس و تاکسی در منطقه مسکونی جمکران مشاهده نشد، گفت: کلید حل مشکلات جمکران، تعریض معابر بر اساس طرح تفصیلی و بازگشایی خیابان هایی که برای این محدوده پیش‌بینی شده است؛ این کار موجب ایجاد امکانات خدماتی و رفاهی بیشتری در این منطقه با سرمایه‌گذاری خود اهالی و دیگر سرمایه گذاران و در نهایت رونق اقتصادی و اشتغال زایی و افزایش مدت ماندگاری زائران خواهد شد که قطعاً به نفع مردم شهر قم خواهد بود.

همراهی مردم شرط اجرای سریعتر پروژه های شهری

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در ادامه سخنان خود تأکید کرد: یکی از اولویت های اصلی شورای ششم توجه جدی به مناطق محروم شهر و توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات است و در این دوره از فعالیت شورای شهر سعی خواهیم کرد با نظارت و پیگیری مستمر مشکلات مردم جمکران را به حداقل برسانیم تا این عزیزان طعم داشتن زیرساخت‌های شهری و دریافت خدماتی که حق مسلم آنهاست را بچشند.

نیازمند با بیان این که همراهی مردم در اجرای پروژه های شهری نقش موثری در افتتاح سریعتر پروژه ها خواهد داشت، گفت: از مردم این منطقه تقاضا دارم شهرداری و مجموعه مدیریت شهری را با همکاری خود در اجرای پروژه ها در منطقه جمکران یاری دهند.

لزوم توجه میراث فرهنگی به قلعه تاریخی جمکران

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که قلعه گبری واقع در محله ستارخان منطقه جمکران تبدیل به محل زباله شده است، یادآور شد: به علت عدم ترمیم و بازسازی، این قلعه تاریخی در حال تخریب است و از این رو انتظار می رود اداره کل میراث فرهنگی قم نسبت به ساماندهی این قلعه و جلوگیری از تخریب آن اقدامات لازم را انجام دهد؛ این اداره کل باید این ظرفیت بالقوه را بالفعل در بیاورد و به محلی برای ارائه خدمات فرهنگی و تاریخی جهت استفاده اهالی جمکران و زائران تبدیل نماید.

نیازمند در ادامه با بیان این که وجود تیرهای برق قدیمی در وسط شوارع از محله پنجم امامزاده و کمبود روشنایی معابر یکی دیگر از مشکلات منطقه جمکران قم است، گفت: انتظار می‌رود شرکت برق نسبت به جابجایی تیرهای برق و تامین روشنایی بیشتر، اقدامات لازم را انجام دهد.

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم، با تأکید بر این که تخریب سر درب آب انبار تاریخی جمکران موجب تاسف است، گفت: از اداره کل اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی آب‌انبارها تقاضا دارم نسبت به تعیین تکلیف این آب انبار اقدام نماید.

انتهای پیام/