نگرانی از وضعیت بیمه شدگان با تعطیلی داروخانه‌ای شیف شب تامین اجتماعی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین نسبت به کاهش خدمات درمانی و ادامه وضعیت تعطیلی داروخانه‌های شیفت شب درمانگاه‌های ملکی تامین اجتماعی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، عیدعلی کریمی در چهارمین جلسه کمیته بیمه و درمان استان قزوین که با حضور برخی نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در شعبه سه تامین اجتماعی برگزار شد، گفت: زمزمه‌های ناخوشایندی درخصوص تعطیلی داروخانه‌های شیفت شب درمانگاه‌های تامین اجتماعی به گوش می‌رسد که موجب نگرانی تشکل‌های کارگری و نارضایتی بیمه شدگان تامین اجتماعی شده است.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه شهرهای محمدیه و مهرگان قزوین با حداکثر جمعیت کارگری فقط یک درمانگاه ملکی شبانه روزی دارند، تصریح کرد: بسته شدن داروخانه‌های درمانگاه‌های ملکی استان در شب برای جامعه کارگری مشکلات عدیده‌ای ایجاد خواهد کرد و این موضوع خط قرمز تشکل‌های کارگری است.

وی در ادامه با اشاره به‌عدم قرارداد بیمارستان مهرگان با بیمه تامین اجتماعی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمه پایه وجود ندارد چگونه بیمه تکمیلی آتیه سازان با این‌ مجموعه قرارداد دارد و خدمات می‌دهد؟ این موضوع نیازمند بازرسی ویژه مسوولین مربوطه است.

این فعال کارگری با توجه به قرارداد بیمارستان دهخدا و پاستور با تامین اجتماعی تصریح کرد: ضرورت دارد مسوولین برای رفاه کارگران و مردم این مسایل را پیگیری کنند.

حمید کوزه گرها مدیر تامین اجتماعی استان قزوین در این‌جلسه ضمن تقدیر از همگامی و همراهی مجامع کارگری و کارفرمایی به عنوان شرکای اصلی سازمان در مسیر نیل به اهداف عالیه مخاطبین گسترده تحت پوشش تقدیر کرد و بر پیگیری خواست‌های مطروحه در حوزه‌ی بیمه‌ای.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم در گذشته یک کار کارشناسی برای شبانه روزی شدن درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها صورت گرفته است، ادامه داد: عواقب هرگونه اتفاقات درمانی برای کارگران به عهده این تصمیم‌گیران می‌باشد.