مسئولان قم! به درد کارگران ساختمانی استان برسید
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
عضو هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم با ابراز گلایه از بی توجهی شورای اسلامی شهر و شهرداری قم نسبت به مسئله ساماندهی کارگران ساختمانی این استان، گفت: مسئولان مختلف استان قم! لطفا به درد کارگران ساختمانی استان رسیدگی کنید.

اکبر علیی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، با ابراز گلایه از عملکرد مسئولان مربوطه در بحث ساماندهی کارگران ساختمانی استان، اظهار داشت: با وجود این که در طول سالیان گذشته، بارها و بارها مسئولان مختلف استان و مجموعه مدیریت شهری قول دادند تا بحث ساماندهی کارگران ساختمانی قم به نتیجه برسد، اما متأسفانه این موضوع فقط در حد یک شعار توخالی باقی مانده است.

وی افزود: کارگران ساختمانی استان قم این روزها مظلومانه علاوه بر آن که باید درد فقر و نداری را تحمل کنند و برخی از ایشان شرمنده زن و بچه خود باشند، علاوه بر تمام اینها باید رنج ایستادن در آفتاب سوزان را تحمل کنند تا شاید یک نفر بیاید و کار ساختمانی داشته باشد و این کارگر منتظر برای کار را با خود بکار ببرد.

رئیس انجمن صنفی برقکاران استان قم، اضافه کرد: مسئولان محترم اگر نمی توانند کار دائم برای کارگران ساختمانی فراهم کنند، حداقل کار اجرای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی است تا هم سیما و منظر شهری رعایت شود و هم کارگر بیچاره، در گرمای سوزان منتظر کار نماند؛ اگر طرح ساماندهی کارگران ساختمانی اجرا شود، کارگر می تواند در یک فضای سرپوشیده دارای سیستم گرمایش و سرمایش منتظر کار بماند و از گرمازدگی یا سرماخوردگی های احتمالی هم مصون بماند.

آقای علیی افزود: اکنون شورای شهر دوره ششم در شهر قم فعال است اما واقعا جای تعجب است که مصوبه شورای شهر چهارم قم مبنی بر اجرای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی در شهر قم اجرایی نمی شود؛ آیا این معنی اجرای قانون و احترام به قانون است؟

وی گفت: اجرای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی، علاوه بر آن که سیما و منظر شهری را بهبود می بخشد و از طرفی شأن و منزلت کارگران مظلوم را رعایت می کند، موجب امنیت بیشتر کارگاه های ساختمانی می شود؛ چه آن که کارفرما می داند که نیروی کاری که با خود می برد، حتما کارگر ساختمانی است.

این فعال کارگری استان قم در پایان گفت: آقای شاهچراغی استاندار قم نشان داده اند که پای کار و در میدان عمل حاضر هستند و برای ایشان کارگر یا ثروتمند تفاوت ندارد و لذا بسیار امیدواریم که ایشان با تشکیل یک کارگروه ویژه، بحث ساماندهی کارگران ساختمانی را که قرار بود در ۸ نقطه شهر اجرایی شود، حداقل در دو نقطه شهر به معنای واقعی اجرا کنند، نه این که دوباره یک چادر و یک آبسردکن گذاشته شود و بعد از چند هفته جمع شود؛ باید یک زمین مشخص و یک سوله محکم برای این کار اختصاص پیدا کند.

پایان پیام