قرارگیری ۳۰۰ هزار هکتار مزارع استان مرکزی تحت پایش مبارزه با آفات
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه 300 هزار هکتار مزارع جو و گندم این استان برای مبارزه با آفات و جلوگیری از خسارت تحت پایش دقیق قرار گرفت، گفت: حدود 80 گروه شبکه مراقبت در استان مرکزی فعال هستند و اقدامات لازم برای مبارزه با آفات از این طریق در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، قاسم قدمی به فعالیت کشیک‌ها در روزهای تعطیل اشاره داشته و افزود: ۴۵ هزار هکتار مزارع گندم آبی، ۲۰۰ هزار هکتار گندم دیم، ۵۰ هزار هکتار جو آبی و ۱۰ هزار هکتار جو دیم که در مجموع ۳۰۰ هزار هکتار است باید از نظر آفات و علف‌های هرز تحت نظارت قرار بگیرد و در صورت نیاز، سم‌پاشی انجام می‌شود.

وی به آفاتی که مزارع استان مرکزی را تهدید می‌کند اشاره کرده و ادامه داد: مهمترین آفت این استان مربوط به سن گندم است. بر این اساس تاکنون ۲۰ هزار هکتار از مزارع استان سم‌پاشی شده و در ۱۵ هزار هکتار از مزارع جمع‌آوری علف‌های هرز انجام شده است و این اقدامات کماکان ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با تأکید بر لزوم سم‌پاشی در صورت نیاز برای حفظ کیفیت محصول، اظهار داشت: کشاورزان باید از مزارع خود به صورت مستمر بازدید کنند و با کارشناسان منطقه در ارتباط باشند تا اقدامات به موقع و مؤثر انجام شود.