سفر رئیس جمهور به قم و اهمیت موضوع زنان استان
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سرکار خانم آزاده لاجوردی از فعالان فرهنگی اجتماعی، در یادداشتی که در اختیار پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا» قرار داده است، به دومین سفر رئیس جمهور رییسی و دولت سیزدهم به استان قم که پنجشنبه هفته جاری انجام خواهد شد اشاره کرد و نوشت:

یادداشت آزاده لاجوردی – فعال فرهنگی و اجتماعی: رئیس جمهور رییسی پنجشنبه هفته جاری به استان قم سفر می کند؛ این سفر به عنوان دومین سفر رسمی ایشان به عنوان رئیس دولت سیزدهم به استانی است که شاید در عین مذهبی ترین استان ایران، سیاسی ترین استان ایران هم باشد. شاید بهترین عبارت این باشد که قم، همزمان، مذهبی ترین و سیاسی ترین استان کشور است.

اگرچه موضوع ذکر شده نشان از مهم بودن قم حکایت دارد و همواره شاهد آن هستیم که در معادلات با اهمیت  کشوری، نظر و جایگاه قم ویژه است اما انتظار این است که در موارد دیگر نیز به قم و ظرفیت های آن توجه شود. برای مثال زنان و دختران قم شایسته توجه ویژه ای هستند. شاید نیاز باشد که رئیس جمهور محترم و هیئت محترم وزیران در دومین سفر استانی دولت سیزدهم به قم، تدابیر ویژه ای برای موضوع دختران، موضوع زنان و موضوع خانواده اندیشیده و منابع مالی ویژه ای در این خصوص در نظر گرفته و در اختیار مسئولان استان قرار دهند.

موضوع زنان در شهر مقدس قم اما از منظرهای گوناگون باید مورد توجه باشد که کمبود زیرساخت های تخصصی در حوزه بانوان فقط یکی از آن هاست. کمبود پارک ها، فضاهای وزشی، تفریحی و … ویژه بانوان شاید فقط چند نمونه از نمونه های متعدد موضوع زنان باشد.

در کنار این موارد اما «قم» داعیه دار ترویج مکتب اصیل اسلام ناب و ایران متمدن است. برای مثال در حوزه پوشش بانوان، امروز شاید خرید یک لباس زنانه با در نظر گرفتن داشتن همزمان شاخصه های اسلامی و ایرانی و در عین حال متناسب با فرهنگ روز و به اصطلاح مد بودن، کار بسیار سخت و بعضا کار غیر ممکن باشد و در نتیجه یک زن یا دختر برای پوشیدن چنین لباسی، مجبور باشد هزینه چندبرابری خرید پارچه و همینطور هزینه خیاط را متحمل شود تا بتواند لباس مناسب که متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی و در عین حال مد بودن را داشته باشد، تهیه کند.

برای این موضوع دولت محترم و مسئولان مربوطه می توانند با حمایت ویژه از طراحان لباس در حوزه زنان، از ایشان بخواهند ایده های نوینی در موضوع لباس با سبک اسلامی ایرانی و در عین حال زیبا بودن و مد روز بودن را ارائه کرده و به تولید انبوه برسانند و در عین حال در بحث فروش و توزیع این لباس های تولید شده هم کمک کار ایشان باشند. همچنین دولت محترم و مسئولان مربوطه می توانند با برپایی یک نمایشگاه دائمی با موضوع لباس های زنانه با سبک اسلامی ایرانی که مد روز بودن هم در آن رعایت شده باشد را ایجاد کنند و البته این نمایشگاه باید از لحاظ بصری و استانداردهای روز دنیا، آن چنان جذابیت داشته باشد که دختران جوان و زنان فهیم قمی از بودن در این نمایشگاه تخصصی زنان لذت ببرند و برای خرید لباس های اسلامی ایرانی مشتاقانه در آن حضور داشته باشند. خلاصه سخن این که دولت سیزدهم می تواند پایه گذار ایجاد ریل حرکت برای تولید پوشاک اسلامی ایرانی باشد و این کار مستلزم توجه ویژه ایشان و البته اختصاص بودجه  و منابع مالی ویژه است.

پایان پیام

  • نویسنده : آزاده لاجوردی