راه‌اندازی یک مرکز در راستای رفع نیاز فناورانه کشور در کرمانشاه
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، از راه‌اندازی یک مرکز در راستای رفع نیاز فناورانه کشور با تکیه بر ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا» از کرمانشاه، سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه امروز در همایش اولین رویداد بسامد (به‌هم‌رسانی سرمایه‌گذاران، ایده‌پردازی، متخصصین و دانش‌بنیان‌ها)، اظهار کرد: ‌در دنیا برای تحریک فناوری و توسعه نوآوری از مدل‌هایی استفاده می‌کنند.

وی اولین مدل را در قالب مدل فناوری فشار (پوش تکنولوژی) توضیح داد و افزود: در این مدل براساس فناوری نوظهور، محصولات تولید و با بازار ارائه می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ادامه داد: این مدل در بحث بازار و بازاریابی با چالش بسیار مهمی مواجه است.

وی مدل دوم تحریک فناوری و توسعه نوآوری را در مارکت پول یا کشش بازار عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در این مدل کار، از تحقیقات بازار شروع و مبتنی بر نیاز بازار، محصول تولید و نیاز بازار رفع می‌شود.

آزادی اضافه کرد: گاهی اوقات با ترکیبی از این دو مدل یعنی مبتنی بر تکنولوژی پوش با نیم نگاهی به بازار، استفاده می‌شود.

وی تأکید کرد: رویداد بسامد هم تمرکز روی کشش بازار دارد. نیازمندی‌های بازار را شناسایی و تیم تخصصی برای رفع این نیاز به کار گرفته می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اظهار کرد: ایده اصلی در این رویداد محصول مورد نیاز بازار است؛ که در این راستا تیمی برای رفع این نیاز فناورانه شکل می‌گیرد و تا زمانی که تیم به محصول برسد پارک علم و فناوری در کنار آن‌ها خواهد بود.

آزادی، از راه‌اندازی یک مرکز در راستای رفع نیاز فناورانه کشور با تکیه بر ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در آینده‌ای نزدیک در استان کرمانشاه خبر داد.

وی افزود: شروع استارت توسعه فناوری، مبتنی بر نیاز شناسایی می‌شود. که در این مرحله با ارتباط‌گیری با سرمایه‌گذار، تیمی از متخصصین شکل و توسعه می‌یابد. تا در نهایت با استفاده از فناوری به محصول مورد نظر برسد.